מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זקוקה לתשובה דחופה בבקשהרותם16/04/2010
היי,
יש לי כלבת לברדור מעורבת בגולדן בת 9 שנים.
לפני כמה חודשים נוצרה באוזנה המטומה, הוטרינר ניקז את הנוזלים וניסינו טיפול עם כדורי סטרואידים שלא עזר.
שללנו וויתרנו על ניתוח (שכפי הידוע לי לא מבטיח פיתרון סופי לבעיה) ופשוט נתנו לנוזלים שבאוזן להיספג לאט לאט, תוך לקיחה בחשבון שהאוזן תתעוות ותיהפך להיראות מעט כמו כרוב. וכך היה.
עברו חודשים מאז ואז לפני כשבוע שוב אותה אוזן חזרה להתנפח ולהתמלא בנוזלים.
אבל זה לא עיקר הסיפור :) העיקר הוא שלפני יומיים חזרנו הבייתה והכלבה התנפחה בפנים, עיניים אדומות מאוד ובכללי הפנים נראו כמו בלון, זה היה מפחיד.
רצנו לוטרינר שהזריק לה סטרואידים ומשהו לאלרגיה, טען שזו כנראה אלרגיה שלא ברור ממה ואמר שלאחר הזריקות זה יירד מעצמו.
אתמול בבוקר המצב כבר השתפר והפנים חזרו למצבן הטבעי פחות או יותר.
בשעות הערב פתאום שמנו לב שהאוזן השנייה (הבריאה, ללא ההמטומה) גדלה, הפכה לכבדה והתנפחה.
מיואשים ומתוסכלים רצנו איתה גם היום לוטרינר שאמר שיש לה דלקת אוזניים קשה בשתי האוזניים, שתיהן אדומות, נפוחות, הפרשות כהות ומדיפות ריח לא הכי נעים.
הוטרינר טען שיש לה בעיית אוזניים ושמעתה כל חייה היא תסבול מזה, כי זו כלבה שמנערת את ראשה המוןןןןןן.
ביקש שננסה לקשור לה את האוזניים בכדי שהן יתאווררו, ינשמו וכ",ו, נתן לנו טיפות אוזניים לשים לה כמה שיותר (למרות שלצערנו היא לא ממש נותנת לנו לשים לה)
אני מאוד מודאגת ומתוסכלת מהמצב.
ולאחר הקדמה ארוכה זו, אלה בעצם שאלותיי:
1. האם לא היה צורך בטשטוש עמוק ובשטיפת האוזן בצורה מעמיקה בכדי שכל הליכלוך וההפרשות ייצאו?
2. האם יש קשר בין האלרגיה והתנפחות פניה שהייתה יום לפני, לדלקת הקשה הזו שהופיעה למחרת ובין יום? (הוא טען שאין קשר) ובעצם הדלקת באוזן היא הסיבה לאלרגיה ולהתנפחות שנוצרה בפנים ויש בין שני המקרים קשר ישיר?
3. האם לא צריך לחפש את מקור הבעיה והסיבה לניעורי הראש שלה ולדלקות וההמטומה הפתאומיות? אולי בעיית עור? אולי רגישות חדשה למזון? כלום מזה לא נאמר לי, שום בדיקה לא הוצעה לי ואני מעט תוהה אם הטיפול הוא נכון.
דלקות אוזניים זה לא עניין של מה בכך, ועל כמה וכמה שעכשיו התחוור לי שאנחנו והיא בעיקר, הולכים לסבול מזה באופן שיחזור על עצמו בעתיד ולמשך שארית חייה.
בעצם רוצה לוודא שהיא מקבלת את הטיפול הנכון ואשמח מאוד לחוות דעתכם בעניין, אשמח לתשובה מפורטת.
מתנצלת על אורך ומורכבות השאלה :) אני פשוט מודאגת, מיואשת ובעיקר רוצה לדעת שאני עושה מה שצריך ומה שנכון עבורה.
לא כ"כ מקבלת את זה שזה המצב וזהו מבלי שממש נבדק העניין לעומקו.
תודה רבה רבה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה באוזן
ד''ר עדי בן ישר17/04/2010קיים קשר בין אלרגיה כרונית, שלעתים גורמת לדלקות אוזניים כרוניות לבין המטומה באוזן. הקשר הוא כתוצאה מניעורי ראש בלתי פוסקים. אינני יודעת מה היה המצב בכלבתך והאם האלרגיה היתה אקוטית או כרונית. באופן כללי, כתוצאה מניעורי ראש (לרוב עקב דלקת אוזניים) נקרעים כלי דם קטנים החוצים את שכבות הסחוס של האוזן, ומתחיל דימום המתנקז בין שתי שכבות הסחוס. הנפיחות מרחיבה את המרחק בין הסחוסים, ויוצרת מקום להיקוות של נוזלים נוספים. הלחץ על האוזן מגביר את אי הנעימות של הכלב, ומכאן מחריף את הניעורים ואת מעגל הקסמים אליו נכנסנו.
על מנת לטפל במצב, חייבים ראשית להבין את הגורם הראשוני על מנת לטפל בו ולמנוע סבל וחזרתיות.
הטיפול בהמטומה עצמה כולל ניקוז של הנוזלים, אולם אחרי שאיבת הנוזלים נוצר "חלל מת", למעשה מעין כיס ריק, שאליו הנוזלים יאספו שוב מהר מאוד, ולכן חייבים איזשהו אמצעי למנוע הצטברות חוזרת של נוזלים
קיימים מספר ניתוחים אפשריים כשהמומלץ ביותר כיום הוא ניתוח בו יוצרים חתך בצורת S בצד הפנימי של האוזן, מנקזים ושוטפים את ההמטומה, מניחים תפרים קטנים ורבים המקבילים לכלי הדם באוזן וכך מונעים כיסים בהם יכול הנוזל להצטבר.
לאחר כל ניתוח חשוב לחבוש את האוזן על מנת למנוע חלל מת בו יצטברו מחדש הנוזלים
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה בנוגע לשאלותיי
שירה18/04/2010עדי תודה על תשובתך.
אך לגבי ההמטומה אני יודעת כל מה שצריך לדעת (מה הטיפול, איך זה נגרם וכ"ו) ולא בנוגע לזה הייתה פנייתי. אלא רק הסברתי את הרקע, וכפי שכתבתי ניסינו ניקוז וטיפול בסטרואידים שלא עזר, והחלטנו בסוף פשוט לתת לנוזלים להיספג חזרה לאלא לאט תוך לקיחה בחשבון שהאוזן תיראה לאחר מכן כמו כרוב.כך שההמטומה כרגע היא עניין שהיה, עבר וכתוצאה מזה נשארה אוזן כרוב.
אני לא רציתי לדעת לגבי ההמטומה כי לא זו הבעיה בימים האחרונים, אלא אלרגיה שהייתה (פנים שהתנפחו ללא היכר, עיניים אדומות וכ"ו) ולאחר יום דלקת אוזניים קשה בשתי האוזניים (באוזן הבריאה ובאוזן עם ההמטומה שהייתה בעבר).
בינתיים לא התפתחה המטומה נוספת באוזן השנייה.
אשמח פשוט שיקראו את פנייתי בעיון וישיבו לשאלותיי כפי שרשמתי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת אוזניים, אלרגיות, המטומות
ד''ר תמר נרקיס18/04/2010שלום שירה,
בתשובה לשאולותייך:
דלקות אוזניים הן לעיתים קרובות הגורם הראשוני להמטומה באוזן. הכלב מתגרד ומנער את הראש בגלל הכאב שבאוזן והדבר גורם לקריעה של כלי דם באפרכסת ולהמטומה. מאד יכול להיות שהדלקת באוזן היתה עוד לפני היווצרות ההמטומה ובעצם היא זו שגרמה להמטומה. לכן חשוב מאד לטפל בדלקת גם כדי למנוע כאב וסבל וגם כדי למנוע היווצרות מחדש של ההמטומה עקב ניעורי הראש.
ועכשיו לשאלות:
טיפול בדלקות אוזניים כרוניות מורכב ממספר שלבים. לרוב בשלב הראשון ניתנות טיפות לאוזן המכילות אנטיביוטיקה וסטרואידים. לעיתים הוטרינר מחליט גם לתת אנטיביוטיקה בכדורים, תלוי בחומרת הדלקת ובסוג החיידקים. מומלץ לקחת משטח מהאוזן כדי לבדוק אילו חיידקים נמצאים באוזן ואם טיפול ראשוני לא עוזר או שיש חזרתיות מומלץ לשלוח את ההפרשות מהאוזן לתרבית כדי להתאים אנטיביוטיקה יעילה לחיידקים הנמצאים באוזן. אם הטיפול האנטיביוטי לא עוזר, פעמים רבות השלב הבא הוא טשטוש או הרדמת הכלב ושטיפה יסודית ועמוקה של האוזן. שטיפת האוזן בטשטוש לרוב לא נעשית כטיפול ראשון אלא רק אחרי שטיפול תרופתי לא עזר, או שיש חזרתיות של הדלקת, או שהדלקת מאד מאד חמורה ותעלת האוזן כבר מעובה וסגורה ויש חשש שטיפות אוזניים לא יכנסו לתוך האוזן בגלל מבנה התעלה.
לגבי התנפחות הפנים- אכן זו נשמעת כמו תגובה אלרגית אקוטית, יתכן מאד שלעקיצת חרק. לא ברור האם יש או אין קשר בין התנפחות הפנים לדלקות באוזניים ולהמטומה, וכנראה שגם לעולם לא נדע.
לגבי השאלה על אלרגיה: דלקות אוזניים הן פעמים רבות תוצאה של אלרגיה. אלרגיה יכולה להיות לפרעושים, למזון או לאלרגנים סביבתיים. האם לכלבה יש בעיות עוריות נוספות חוץ מבעיות אוזניים? האם היא מתגרדת באזורים אחרים בגוף? גם אם לא- אלרגיה יכולה גם להתבטא אך ורק בגרודים באוזניים שיוצרים דלקות.
בשלב ראשון חשוב לטפל נגד פרעושים אחת לשלושה שבועות-חודש. יתכן שמעבר למזון היפואלרגני יכול גם הוא להועיל. השאלה האם הוטרינר שלך, שמכיר את הכלבה, חושב שהיא כלבה אלרגית.
אכן דלקות אוזניים הן מצב שלעיתים לא נעלם וישנם כלבים שכל חייהם סובלים מבעיות אוזניים ברמה זו או אחרת. לכן חשוב מאד לטפל בדלקת מהרגע שמגלים אותה ולבצע בדיקות שגרתיות של האוזניים. ושוב- אם הדלקת לא חולפת מומלץ לשלוח בדיקה לתרבית ולבצע שטיפה יסודית של האוזן.
מקווה שקיבלת תשובות לשאלותייך. חשוב להבין שמבלי לבדוק את הכלבה ולהכיר אותה קשה להחליט מסיפורך אם יש או אין מעורבות של אלרגיה שגרמה לדלקות האוזניים.
לגבי הנפיחות בפנים- מאד יכול להיות שאין קשר למצב האוזניים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)





