רוצה להרדים את הכלב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רוצה להרדים את הכלב
    שרית
    07/06/2010

    שלום רב.
    יש לי ולמשפחתי בעיה. הכלב שלנו בן 16 כבר. הוא לא רואה, לא שומע ולדעתינו הוא גם קצת סנילי. בנוסף להכל יש לו פרקינסון מה שגורם לו לרעידות נוראיות, נפילות, התקפים שבהם לא יכול לעמוד כמה שעות ועוד.אם כל זה לא מספיק, אין לו כבר שליטה בצרכים שלו בכלל. הוא יוצא לטיולים בערך 10 פעמים ביום ועדיין שניות ספורות אחרי שיצא לטיול ועשה את צרכיו הוא יכול לעשות שוב בבית.

    הוריי שהם זוג לא צעיר נאלצים להוציא אותו באמצע הלילה שוב ושוב כיוון שהוא בוכה בלי הפסקה.
    הכלב פשוט מסכן, נופל, נחבט, בוכה כל הזמן, רועד, נופל לתוך הצרכים שלו, נתקע בקירות ולא מוצא מנוחה. גם אנחנו מסכנים לא פחות.

    האם בגלל שהכלב אוכל ויש ימים בהם הוא עוד מסוגל לרוץ הם הקריטריונים היחידים להרדמת כלב? אם הוטרינר שלנו מסרב להרדים אותו בגלל הסיבות האלה יש לנו עוד לאן לפנות?
    הכלב הזה הינו חלק משמעותי בחיינו כבר 16 שנה, היינו רוצים לתת לו לסיים את חייו במעט כבוד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה להרדים את הכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המתת חסד

    ד''ר תמר נרקיס
    08/06/2010

    שלום שרית,

    המתת חסד הינה תהליך קשה ומורכב, גם לבעלים וגם לוטרינר שמבצע את התהליך. ביצוע של המתת חסד נתון לשיקול דעתו של הוטרינר, ובסופו של דבר אנחנו כוטרינרים צריכים לחיות עם החלטות קשות שאנחנו מבצעים מידי יום לגבי נטילת חיים. נכון שקיימת בידנו זכות גדולה לגאול בעלי חיים מסיבלם, אבל מאידך עלינו להשתמש בכלי זה בזהירות ובחרדת קודש. לכל וטרינר קיימת השקפת עולם משלו לגבי משמעות של סבל ולגבי המתת חסד, וחשוב שכל וטרינר יפעל על פי שיקול דעתו. הוטרינר צריך להחליט האם הכלב נתון לסבל נוראי וחשוב לגאול אותו מייסוריו, או שניתן לנסות לטפל בחיה על מנת לשפר את איכות חייה.
    מקובל לחשוב שכלב שאוכל ושותה הוא כלב שנותרה בו חיוניות וסיבלו אינו נוראי. עם זאת, קיימים וטרינרים שיגידו שחוסר שליטה בצרכים, וחוסר יכולת לעמוד חלק מן הזמן מהווים סבל נוראי לחיה.
    אם אתם בטוחים שזהו רצונכם, אתם יכולים לנסות לגשת לוטרינר אחר שיבדוק את הכלב ואולי יהיה בעל דיעה שונה מהוטרינר שלכם. אם הוטרינר מסרב לבצע המתת חסד (החלטה לגיטימית לחלוטין), נסו להתייעץ איתו לגבי דרכים לשפר את איכות חייו של הכלב כמו למשל טיפול תרופתי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודב רבה על תשובתך הכנה

    שרית
    09/06/2010

    יש לי המון הערכה לוטרינר שלנו שמטפל בכלב כבר 16 שנה..קשה לי עם זאת להבין איך הוא יכול להגיע לכזו החלטה משמעותית אחרי שהיה במחיצתו של הכלב למשך 10 דקות.. אנחנו חיים עם הכלב ביום יום ורואים איך הוא מתנהג ומה עובר עליו...

    יש לי שאלה נוספת, האם יש תרופה שיכולה לסייע בחוסר שליטה בצרכים?
    האם יש תרופה שיכולה להקל על הרעידות הנובעות מהפרקינסון?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות

    ד''ר תמר נרקיס
    10/06/2010

    קיימות תרופות למניעת טפטוף שתן אך ראשית יש להבין מדוע יש בריחת שתן. האם הכלב משתין כמויות גדולות ולכן לא מצליח להתאפק או שיש בעיה נוירולוגית שמונעת ממנו להתאפק. לשם כך יש לגשת לוטרינר לבדיקה.
    לא קיימת מחלת פרקינסון בכלבים, ורעידות יכולות לנבוע מבעיות שונות. שוב, יש לגשת לבדיקה על ידי וטרינר שינסה להבין מדוע הכלב רועד ולהתאים טיפול.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו