פעילות יתר של בלוטת התריס? כן/לא?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פעילות יתר של בלוטת התריס? כן/לא?
    שקדיה
    08/07/2010

    שלום,
    יש לי חתול בן 14 וחודשיים.
    לאחרונה הוא מראה ווקליזציה רבה ותאבון רב. הוא חתול שמנמן ששוקל 6.3 קילו ולאחרונה גם ירד קצת במשקל (לא באופן משמעותי)


    נערכה התייעצות אצל וטרינר שאינו הוטרינר הקבוע (כחוות דעת שניה):
    עלה חשש כי מדובר ביתר פעילות של בלוטת התריס. תוצאות הבדיקה של הורמון T4 הן 3.48 (נבדק במעבדה בה הטווחים הם 0-3.2) והומלץ לתת טיפול במטימזול 2.5 מ"ג.

    הוטרינר הקבוע לא ממליץ וטוען שהערכים (3.48) הם גבוליים ולא מעידים בהכרח על Hyperthyroidism ומתן התרופה יכול להיות אף מסוכן לחתול.

    מה דעתכן? כיצד לפעול?
    תודה.




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרתאירואידיזם בחתול

    ד''ר עדי בן ישר
    11/07/2010

    לפי בסימנים הקליניים אותם את מתארת, יש חשד סביר להיפרתירואידזם. לעיתים, היפרתירואידזם מופיע אפילו עם ערכים תקינים של T4, ועדיין מאובחן עפ"י סימנים קלינים ותגובה לטיפול תרופתי.
    אכן, טיפול במטמיזול הוא מסוכן ודורש ניטור צמוד. יש להתחיל במינונים נמוכים של התרופה תוך כדי מעקב אחר רמות T4, ולהעלות מינון לפי הצורך.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו