מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה בפיקה של הברךמעיין וסטלה15/07/2010
יש לי כלבה בת 10 חודשים מסוג בורדר טרייר ששוקלת 8.4 קילו (כן אני יודעת....)
בשבועיים האחרונים היא מתקשה לדרוך על הרגל השמאלית האחורית וצולעת on and off...
בהתחלה ה היה מלווה גם בצווחה קטנה אבל עכשיו כבר לא ולא נראה שזה מפריע לה כ"כ
היא עדיין מנסה לרוץ ולשחק אבל היא מתעייפת מהר מאוד, צולעת ונשכבת כדי להירגע.
אתמול לקחנו אותה לווטרינר והם אמרו שיש לה בעיה בפיקה של הברך ושכרגע זה בדרגה הכי נמוכה ושרוב הסיכויים שזה ילך ויחמיר ואז יצטרכו לנתח...
מה גם שאם זה בעיה במבנה הגוף של הכלבה יכול מאוד להיות שזה יקרה לה גם ברגל השנייה.
לא נשמע לי הגיוני שאין איזשהו טיפול מנע, למה צריך לחכות שהמצב יחמיר בשביל לנתח ולא לטפל בזה עכשיו?????
הכלבה שלי מלאת חיים ושובבה ואוהבת לרוץ ולשחק ונשבר לי הלב לראות אותה במצב שבו קשה לה לעשות את זה.
הם גם אמרו שזה יכול להיות בגלל משקל היתר שלה אז התחלנו בדיאטה...
אשמח לקבל חוות דעת שנייה מכם.
תודה!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לכלבה שלי...
מלצ'י15/07/2010לכלבה שלי מסוג פאג אבחנו את אותה בעיה בדיוק,ואמרו שייתכן כי בעתיד יצטרכו לנתח והרחיב את התעלה של העצם ,דבר חשוב שנאמר לי לא לתת לה לעלות או לרדת מדרגות(אנחנו גרים בקומה אחרונה ללא מעלית)ומאז שהתחלתי לקחת אותה על הידיים (לא פשוט ,גם 8.5 ק"ג) אז נראה שזה לא חוזר והיא הולכת בסדר.אני מקווה שעזרתי לכם עם המידע מקווה שלא תצטרכו לנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריקת פיקת הברך
ד''ר עדי בן ישר15/07/2010קיים טיפול מנע למצב אותו את מתארת, אך הוא יכול רק לדחות או להקל את התדרדרות המצב. כפי שהסבירו לך, זוהי בעיה מבנית ולכן ישנה סבירות גבוהה שהפריקה תתרחש גם ברגל השניה וכן סבירות גבוהה שתחמיר עם השנים. טיפול המנע כולל דיאטה, כך שלא יהיה עודף משקל על המפרק, ופעילות מתונה.
ניתוח החזרת הפיקה לתוך הכיס בעצם הירך מעמיק את השקע בו יושבת הפיקה ומקבע אותה בתוכו. הניתוח נעשה, בעיקר, בכלבים צעירים. החלמה מהניתוח לוקחת כ-6 עד 12 שבועות ולכן רצוי לבצע ניתוח זה רק במקרה בו הפריקה חמורה יותר מהמצב אותו את מתארת. כמובן, במידה ואת רואה שכלבתך סובלת, אין מניעה אמיתית לבצעו כעת. לאחר הניתוח יש להקפיד על שמירה על משקל, כדי להוריד עומס מהברכיים, טיפול נגד כאבים ופיזיותרפיה.
רק בריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)