איך להתנהג בזמן ההמלטה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך להתנהג בזמן ההמלטה?
    כרמל
    24/07/2010

    האם זה בסדר שאני יהיה איתה בזמן ההמלטה? זה לא ילחיץ אותה? איך אני אמורה לעזוב אותה לנפשה כשאני לא יודעת עם הכל מתנהל כשורה עם היא לא במצוקה? פשוט מה לעשות אני לא יודעת זו הפעם הראשונה שלי עם כלבים . עם חתולים יש לי נסיון רב . ואני מבינה שזה שונה לגמרי .פליזזזזזזזזזז תענו לי אני נורא מתרגשת מהמלטה שלה. היא כלבה גדולה ללא צורך בקיסרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתנהג בזמן ההמלטה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלטה

    ד''ר סמדר טל
    25/07/2010

    נתונים בסיסיים לגבי היריון של כלבות:

    כלבות ממליטות, בד"כ, בין 57-64 ימים לאחר ההרבעה. בד"כ, ממליטות לאחר 63 ימים- תכננו בהתאם.
    למרבה המזל, רוב הכלבות ממליטות את גוריהן ללא צורך בעזרה חיצונית, ולרוב אפשר לצפות בכלבה מהצד ולראות שההמלטה עוברת בשלום. עם זאת, קיימים מקרים, בהם למרות הכל, תהיו חייבים להיות מעורבים, זמנים בהם הכלבה ו/או הגורים יזדקקו לעזרתכם לאחר ההמלטה. להלן קווים מנחים שיעזרו לכם לדעת מתי לעזור ומה לעשות בזמן המלטה ואחריה:

    איך נדע שההמלטה מתחילה?
    לעתים, הסימן הראשון הינו ירידה בטמפרטורת הגוף של הכלבה במעלה אחת. יש לבדוק טמפרטורה באותם זמנים בבוקר ובערב, לפחות שבוע לפני תאריך ההמלטה המשוער. הטמפרטורה עשויה לעלות ולרדת, אך כשהיא נשארת נמוכה, כדאי להתכונן.
    הכלבה מלקקת את עצמה ואת הבושת שלה כהכנה להמלטת הגורים שלה. כמו כן, עשויה להופיע הפרשה רירית עם מעט דם באיזור.
    הכלבה עשויה לקנן, בתקווה שתעשה זאת בקופסת ההמלטה שלה, ע"י חפירה דרך הסדינים שהוכנו עבורה שם.
    הכלבה תתחיל להלחית, ותעביר צואה רכה לעתים קרובות. כעת אתם יודעים שהיא מוכנה!
    מתי לדאוג?
    הגורים אמורים להתחיל להגיע כ- 5-10 דקות לאחר שירדו המים ונפתח שק ההיריון הראשון. לעולם אל תחכו מעבר לשעה לאחר שירדו המים- במקרה כזה, קראו לוטרינר בהקדם.
    סימני מצוקה: אי- נוחות גדולה, הפסקת תנועתיות פתאומית של גור, הפרשה ירוקה מהכלבה בזמן ההמלטה, וכל סימן כאב מעבר ללחיצות של ההמלטה.
    ניעור גור:
    במידה והגור אינו מתחיל לנשום לאחר שפשוף וניקוי הפרשות, יש לנער אותו בצורה הבאה:
    יש לשים את הגור בתוך מגבת, משום שהוא חלקלק מכדי לאחוז אותו ביד.
    יש לאחוז את הגור חזק (אך לא חזק מדי) בידיים, כאשר האגודלים מוחזקים מאחורי ראש/צוואר הגור.
    אחזו את הגור מעל ראשכם ונערו אותו בהחלטיות אך בעדינות כלפי מטה בתנועה אחידה. חזרו על הפעולה מספר פעמים ובדקו נשימות מדי פעם. כאשר הגור נושם- יש להפסיק את הפעולה.
    בין המלטת גור אחד לשני:
    לאחר שהגור נולד ונראה טוב ונושם, הניחו אותו ליד הפטמות של אמו להנקה. הגורים מתחילים לינוק מיד בדרך כלל. באם הוא לא עושה זאת, ניתן לעזור לו על ידי פתיחת פיו וקירובו לפטמה.
    כאשר הגור הבא בדרך, כדאי לשים את הגור הראשון תחת מנורת חימום או בקבוק מים חמים, משום שלעתים קרובות- הכלבה מאוד חסרת מנוחה לקראת הגור הבא. לאחר מכן, ניתן להחזיר את הגור שנולד לפטמות האם.

    בזמן ההמלטה רצוי לנסות לשמור על המצע נקי ויבש ככל האפשר, על ידי שימוש במגבוני נייר. בזמן ההמלטה יש הפרשות רבות ודרושים מגבוני נייר רבים.
    לאחר ההמלטה תנו למשפחה החדשה לנוח כשעה, ואז קחו את הכלבה (גם אם היא מתנגדת) לסיבוב עשיית צרכים.
    שימו את הגורים באיזור חמים ונקו היטב את קופסת ההמלטה.
    יש להחליף מצע בקופסת ההמלטה בכל יום.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לד'ר סמדר טל

    כרמל
    26/07/2010

    התשובה הייתה מאוד מפורטת ומרגיעה, תודה.

    ועוד דבר קטן עם גברתי תספיק לענות לי הכלבה כבר מספר ימים עם הפרשות מהפות החלב נוטף ממנה מספר ימים, היום זה 63 יום מהזיווג הראשון. ומהזיווג השני 62 יום.

    הכלבה אוכלת רגיל שמחה משעשעת ועושה קיבה רכה וקצת וגם קיבה רגילה. ואיפה למדוד חום ? בטוסיק? או שאפשר דרך הפה היא רוב הזמן עם פה סגור.
    אני פשוט דואגת שהיא לא תתחיל לבד.

    הכנתי לה סדינים נקיים ליד המיטה שלי ששם היא רגילה לישון, וגם במלונה שלה יש סדינים נקיים ועיתונים. רק שנורא חם בחצר במלונה אז חשבתי שאת השבוע הראשון ואת ההמלטה היא תהיה לידי זה בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדידת חום

    ד''ר תמר נרקיס
    26/07/2010

    מדידת החום נעשית על ידי החדרת מד חום טבול בוזלין או ג'ל מסכך, בעדינות לתוך פי הטבעת.

    כדאי שההמלטה לא תהיה באזור חם אלא באזור נעים, עדיף בתוך הבית.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו