דקירת איברים פנימיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דקירת איברים פנימיים
    שרה
    28/07/2010

    שלום. החתול נדקר מספר פעמים בטחול במזרק לצורך לקיחת דגימה לביצוע ציטולוגיה (תחת אולטראסאונד). בעת ביצוע הדקירות הוטרינר לא ידע שמדובר בטחול, אלא חשד בממצא פתולוגי כלשהו, ולכן בוצעה הבדיקה. בדיעבד התברר שמדובר בטחול, והשאלה היא האם דקירה באיברים הפניימים בכלל ובטחול בפרט כרוכה בסיכונים כלשהם ועלולה לעודד התפתחות גידולים ממאירים באיברים אלו? מה לגבי דקירות ברקמות אחרות - האם עצם הדקירה הנה מסוכנת ויכולה לעודד התפתחות גידולים ממאירים? אודה מאוד לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דקירת איברים פנימיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דגימת איברים פנימיים לביופסיה

    ד''ר עדי בן ישר
    28/07/2010

    כורכת בתוכה סכנות של ההרדמה, דימום מאיברים פנימיים, זריעת גידול ועוד. למרות כל סכנות אלו, ביופסיה הינה תהליך שגרתי, יעיל, ובטוח יחסית.
    טחול הוא איבר המועד לדימום וזו הסכנה הגדולה בדגימתו. הדקירה עצמה אינה מעודדת גידולים ממאירים אלא יכולה לגרום למעבר תאים סרטניים מאיזור סרטני שנדגם, לאורך האזור בו מחט הדגימה עוברת.
    במידה והביופסיה היתה מבוקרת ונעשתה כראוי, סכנות אלו מצטמצמות.
    במידה ואתה רואה סימנים מחשידים על חתולך כגון חיוורון, נשימה מהירה ושטחית, אפטיה ועוד - גש בדחיפות לווטרינר שלך על מנת שיבצע ספירת דם לגילוי דימומים פנימיים

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה

    שרה
    29/07/2010

    תוך כמה זמן יכול להתרחש דימום פנימי? עבר כבר למעלה משבוע ואינני רואה סימנים מחשידים.
    מה הכוונה "זריעת גידול"? האת את מתכוונת להתפשטות הגידול הקיים (אם יש) או היווצרות גידול חדש? האם הכוונה לגידול שפיר או ממאיר?
    איך יודעים אם הדקירה נעשתה בצורה מבוקרת וכראוי?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם עבר כבר למעלה משבוע,

    ד''ר עדי בן ישר
    29/07/2010

    וחתולך מתנהג כרגיל הסכנה לדימום פנימי כמעט וחלפה, אך לעיתים יתכן דימום מאד דל, שעדיין יכול לגרום לאנמיה, ועל מנת לשלול אפשרות זו עליך לבצע ספירת דם ולראות את מצב תאי הדם האדומים בדם.
    ב"זריעת גידול" הכוונה היא לזריעת תאים מגידול קיים, שהינם סרטניים, במקום אחר בגוף שהיה תקין, וכל יצירת מוקד גידול חדש. אופי הגידול החדש יהיה כאופיו של הגידול המקורי ממנו הגיעו התאים.
    אין אתה יכול לדעת אם הדיגום נעשה בצורה מבוקרת וראויה, אלא אם תעמיד מבקרים מסביבו או תצלם את הפרוצדורה ותשלח למבקר חיצוני. לעתים פשוט צריך לסמוך על הווטרינר שיעשה הכל כדי לעזור לחתולך, וכי הניסיון וההכשרה שלו גורמים לו לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז זהו ש...

    זאנה
    29/07/2010

    כנראה שסמכתי עליו יותר מדי והוא ביצע פרוצדורה מיותרת ואף מסוכנת שעדיין לא ברור האם יהיו לה השלכות.
    תודה רבה על תשובותייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו