מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- המלטהדנה30/09/2010
כלבת היורקשייר טרייר שלי המליטה לפני יומיים שני גורים והיא מניקה. יש לי כמה שאלות:
1. יש לה נפיחות מהפטמה הקרובה יותר לזנב ועד לאיבר המין שלה-האם מדובר בגודש? (האזור נפוח וקצת קשה יותר למגע משאר האזורים הסמוכים לפטמות האחרות)
2. מאיזה גיל ניתן להפריד את הגורים מהאם?
3. מאיזה גיל הגורים מפסיקים לינוק ועוברים לאוכל מוצק?
4. האם ניתן לשים לכלבה שלי חומר נגד פרעושים? (אני שואלת בגלל שהיא מניקה...בד"כ אני שמה לה פרונטליין פלוס באמפולה)
5. האם נדרש טיפול כלשהו בגורים מצידי? ומאיזה גיל? (מקלחת וכד')
6. מאיזה גיל מחסנים את הגורים?
תודה! הפורום נהדר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלטה
ד''ר עדי בן ישר01/10/2010קודם כל, מזל טוב
1. נפיחות מהפטמות לאחר המלטה היא נורמלית עקב הגודש של החלב. יש לשים לב שהנפיחות יורדת, שהמקום לא חם, שניתן ללחוץ על הפטמה ולהוציא חלב תקין. במידה והמצב אינו כזה, יש לפנות לווטרינר.
2. מומלץ שלא להפריד את הגורים מהאם ומשאר השגר עד לגיל 6 שבועות
3. בערך בגיל 3-4 שבועות הגורים מתחילים להתעניין גם במזונות אחרים, אך עדיין יונקים מהאם. יש לאפשר לגורים בגיל זה גישה למזון גורים רטוב אותו ילמדו למצוץ ולאחר מכן ללעוס
4.עדיף כרגע להמנע מכל טיפול אצל האם ואצל הגורים. זה כולל פירעוש, חיסונים, טיפולים ועוד.
5. כל עוד הגורים נמצאים עם האם, אין צורך בטיפול נוסף. רצוי לדאוג למקום סגור עבורם ולא עבור האם ("גדר" קטנה אותה האם תוכל לעבור והם לא) על מנת למנוע שוטטות שלהם ותאונות עקב כך, לדאוג למקום מרופד, חמים, יבש ונקי מהפרשות.
6. חיסון ראשון לגורים ינתן בגיל 6-8 שבועות
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה01/10/2010תודה רבה!
דבר נוסף...
יש לה 2 פטמות (אלה הקרובות יותר לצוואר) שהן "שטוחות" ולא ניתן לינוק מהן (אני לא יודעת אם אכן יוצא מהן חלב)-זה תקין?
וממתי ניתן לשים לאם חומר נגד פרעושים? (יש עליה לפעמים ואני כמובן דואגת לבדוק אותה כל הזמן ולהוציא לה...)
ושוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר עדי בן ישר02/10/2010לעתים לא כל הפטמות פעילות. לעיתים הן הופכות פעילות מאוחר יותר, בעיקר במצב ל ריבוי גורים אשר מנסים לינוק מכל הפטמות.
המנעי ממתן חומר נגד פרעושים עד להתנתקות הגורים מהאם. החומר במינון של האם יהיה רעיל לגורים הקטנים ויתכן שיספגו יותר מהמינון המומלץ להם. כרגע תאלצו להסתפק בשליית הפרעושים...
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)