כלבת דוג דה בורדו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כלבת דוג דה בורדו
    קארין
    19/11/2010

    ערב טוב,

    יש לי כלבת דוג דה בורדו בת 11 חודשים (שוקלת 36 ק"ג)
    החל מיום שישי שעבר הכלבה הפסיקה לאכול בכלל, במהלך השבוע הפסיקה לשתות, נהייתה אפאתית, מקיאה, חלשה מאוד, והובאה לוטרינר.
    הוטרינר ביצע בדיקות דם, החדיר לה ליטר גלוגוז לוריד, נתן לה זריקת OXYTETRACYCLINE וחזרנו הבייתה.
    הכלבה הפסיקה לשתן ובצואה נמצא דם.
    אמש הגיעו תוצאות הבדיקה והכלבה אובחנה ב ERLICHIOSIS.
    בין תוצאות הבדיקות :
    WBC - 16.42
    RBC - 4.59
    HgB - 11.2
    RDW - 15.5
    PLT - 51
    MPV - 29.2
    UREA - 331
    AST - 311

    ועוד ..
    היום הכלבה טופלה ע"י מתן סודיום כלואוריד לוריד (1.5 ליטר לערך), זריקת OXYTETRACYCLINE, זריקת IMIZOLE INJ, פוסיד (FUSID) 2 CC.
    וב INFUSION I.V.
    כמו כן, קיבלה מתן כדורים (דוקסלין) דרך הפה לשבוע ימים 4 כדורים ביום, 100 מ"ג כל כדור.

    בהתייעצות עם וטרינר נוסף נמסר לנו כי מצב הכליות לא טוב כלל וכי יש לאשפזה בבית חולים וטרינרי ע"מ לאפשר להם הזרמת נוזלים באופן מתמשך ומתן משתנים ע"מ שקודם כל הכלבה תשתן.
    עקב עלות ההוצאות הכבדות שחלו עלינו בימי האחרונים לא היה באפשרותינו לממן אשפוז בנוסף.
    לאחר התייעצות עם וטרינר החלטנו ל"אשפזה" בבית.
    לקחנו את הכלים הנדרשים וקיבלנו הדרכה מדוייקת, כתובה ולווי טלפוני למתן אינפוזיות בבית.
    מרגע הגעתנו הבייתה (היום), הכלבה הקיאה המון ושילשלה.
    בסביבות שעה 17.00 פסקו ההקאות והיא התחילה להראות סימני שיפור מזעריים, קצת ערנות והיא שתתה קצת מים (כמות קטנה מאוד).
    בשעה 20.00 קיבלה עירוי סודיום כלאוריד לוריד על ידנו אך הכלבה עדיין לא משתנת.
    מה דעתכם בנושא??

    אשמח מאוד לשמוע חוות דעת נוספות על מצבה ומה הסיכויים של הכליות להשתקם ובכלל מה סיכוייה לצאת מהמצב של אבחנת הארכיליה.
    מיותר לציין כי אנו נעשה הכל להצילה וכי אנו קשורים אליה מאוד.
    יש לציין כי הכלבה גזעית עם תעודות לשושלת משובחת של אלופים והכלבה מושקעת מאוד.

    אנא עזרו לנו להקל על סבלה..
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבת דוג דה בורדו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת דוג דה בורדו - תגובה

    ד''ר עדי בן ישר
    20/11/2010

    איזו בדיקה נעשתה על מנת לאבחן ארליכיה? האם בדיקת דם? תוצאות בדיקות הדם החלקיות שצרפת מראות על ירידה חריפה במספר הטסיות (אך יש לאשר זאת במשטח) שככל הנראה נגרמה בעקבות הארליכיוזיס שנמצא בכלבתך. מלבד זאת ערכי האוראה שציינת גבוהים ביותר! ומעידים על כשל כליה אקוטי, מה שנתמך גם בכך שכלבתך אינה משתינה.
    אכן צודקים הווטרינרים כי יש לאשפזה עם נוזלים בקצב קבוע לווריד, השגחה על קצב הנשימה, דופק, טמפ', נתינת חומרים משתנים, אנטיביוטיקות המגינות על הכליה, ועוד ועוד.
    יש בהחלט סיכוי לכליות להשתקם כי מדובר באי ספיקה כלייתית אקוטית ולא כרונית, אך לשם כך עליכם לא להתמהמה ולהעבירה במהירות למרפאה אשר בה יש אשפוז והשגחה 24 שעות.
    במידה והארליכיה היא בשלבה האקוטי, גם כן ניתן בדרך כלל למגרה במתן ארוך טווח של דוקסילין.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת דוג דה בורדו

    קארין
    20/11/2010

    הכלבה מקבלת סודיום כלאוריד לוריד כאן בבית על ידנו.
    אך לא נאמר לי דבר על תרופות המגינות על הכליה.
    וכמובן שדוקסלין היא קיבלה לשבוע ימים (4 כדורים של 100 מ"ג)
    אך לפי דברי הוטרינר נגיע לקחת מרשם נוסף שסה"כ נתינת הדוקסלין תכסה על 21 יום באותה המתכונת.

    אנו מאוד רוצים לאשפזה אך עקב סיבות כלכליות איננו יכולים לעמוד בהוצאה הכבדה.
    יש אוליי תרופות שניתן לתת לה בבית?

    תודה על התגובה.
    יום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת דוג דה בורדו - תגובה

    ד''ר תמר נרקיס
    21/11/2010

    כשל כיליה אקוטי המלווה באנאוריה, כלומר אי מתן שתן, היא מחלה קשה ביותר הדורשת טיפול מאד אינטנסיבי. רק עם טיפול אינטנסיבי על ידי וטרינר, כולל טיפול תרופתי לוריד, יש סיכוי להציל את הכיליה. אני מאד ממליצה על אשפוז בבית חולים וטרינרי. אם אינכם מסוגלים לעמוד בעלות של אישפוז אפשר להגיע עם הכלבה לוטרינר מספר פעמים ביום לטיפול.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת דוג דה בורדו

    קארין
    20/11/2010

    וכן, ע"מ לאבחן ארליכיה נעשתה בדיקת דם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו