גידול עורי אצל כלבה בת 9

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גידול עורי אצל כלבה בת 9
    נועה
    04/01/2011

    שלום, אצל הכלבה שלי הופיע גידול קטן ברגל האחורית, הוטרינר אמר שצריך להוציא אותו בניתוח, בנוסף הוא המליץ על בדיקת דם מלאה לפני הניתוח בשל גילה ועל ביופסיה. רציתי להתייעץ עד כמה כל התהליך הוא הכרחי? וכמה (בערך) אמור לעלות טיפול כזה? . הכלבה מאוד חשובה לי ואני לא מודדת את ביראותה בכסף אך אני סטודנטית ומתקשה לראות מהיכן אני יוכל לשלם על כל הטיפול. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול עורי אצל כלבה בת 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול עורי אצל כלבה בת 9 - תגובה

    ד''ר תמר נרקיס
    09/01/2011

    ניתן לפני ניתוח להסרת הגידול לבצע בדיקה אבחונית כדי לנסות ולהבין באיזה סוג גידול מדובר. הוטרינר יכול לדקור במחט את הגידול ולקחת ממנו אספירציה (FNA-fine needle aspiration).לשם כך אין צורך בהרדמה או בטשטוש. לאחר לקיחת הדגימה הוטרינר יסתכל עליה תחת מיקרוסקופ וינסה לזהות באילו תאים מדובר. לעיתים הגידולים הללו הם גידולי שומן שפירים שאין הכרח בהסרתם וניתן רק לעקוב אחריהם ולוודא שאינם גדלים במהירות.במקרים אחרים ניתן לזהות תאים סרטניים ואז ההמלצה היא להסיר את הגידול בניתוח בהקדם. קיימים מצבים בהם הדגימה שנלקחת אינה דיאגנוסטית ולא ניתן להבין ממנה באיזה גידול מדובר. במצבים כאלה מומלץ להסיר את הגידול. אם את מחליטה לא להסיר אותו יש לעקוב אחריו באופן יומיומי ולוודא שאינו גדל או מתכייב.אם יוחלט לבצע ניתוח להסרת הגידול, מומלץ בהחלט לבצע לפניו בדיקות דם כדי לוודא שהכלבה אינה בסיכון להרדמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו