IBD

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • IBD
    עירית
    13/03/2011

    צהריים טובים,
    יש לי כלבת קבליר קינג צ'ארלס בת 11 חודשים שאובחנה כחולה בIBD (הייתה משלשלת ללא הפסקה אך מעולם לא הקיאה ומעולם זה לא פגע לה במצב רוח או בתאבון) הכלבה מטופלת עם חצי כדור של סטרואידים ועם אוכל היפואלרגני וכרגע הדבר בשליטה.
    הבנתי שטיפול ממושך בסטרואידים יפגע בה ורציתי לשמוע את חוות דעתך..
    הם יכול להיות שהכלבה פשוט אלרגית לאוכל מסויים ואם אסיר אותו מהתזונה שלה הדבר יפסק?(אני חושדת שהיא אלרגית לעוף) האם יש אפשרות לטיפול פחות מזיק?


    תודה מראש,
    עירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    IBD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • IBD - תגובה

    ד''ר נורית פרנקל
    15/03/2011

    עירית שלום
    אני שמחה לשמוע שכבתך מרגישה טוב ולא סובלת יותר משלשול.
    האם האבחון ב-IBD בוצע באמצעות היסטולוגיה? האם עברה ניתוח במהלכו נלקחו דגימות מעי?
    במקרה של IBD מאובחן, לרוב הטיפול משלב מזון היפואלרגי יחד עם טיפול אנטידלקתי-סטרואידי. אכן יש למחלה מרכיב אלרגי ומכאן במזון ההיפואלרגי,(שבאמת בד"כ אינו מכיל עוף). בחלק גדול מהמקרים מזון מיוחד בלבד אינו מספיק ולכן יש לשלב את הטיפול עם תרופה (סטרואידים) שמדכאים את ה"תגובה האלרגית" במעי. מומלץ לתת מינון המינון המינימלי בו מדוכאת התגובה "הדלקתית", בכדי לצמצם את תופעות הלואי של התרופה. רוב הכלבים הסובלים מ-IBD מפיקים תועלת רבה מהטיפול.
    המון בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו