מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה מוזרה מאוד בכלבה בת 6פלג שפיר29/05/2011
הכלבה שלי גולדנית בת 6, עברה טראומה כלשהי ביום רביעי בלילה, אינני יודע מה קרה לה, כי אין שום סימנים על הגוף לחבלה או משהו דומה. מאז יום רביעי היא מפחדת מאוד מכל דבר, לא מוכנה לזוז מפינות מוגנות (אפילו לעשיית צרכים).
בהתחלה נראה היה שיש לה פגיעה, אולי פנימית באזור האחורי כי כל פעם שהיא קמה היא בכתה מאוד. לאט לאט הבכי יורד כשהיא קמה, אבל ההתנהגות ללא שינוי. ברגע שהיא קמה אין לה שום בעיה בהליכה או בריצה.
לקחנו אותה לבדיקות אצל הוטרינר, תחילה היא קיבלה זריקה לכאבים וכדורים לשלושה ימים, הכאבים שלה פחתו וגם התיאבון חזר לה, אבל ההתנהגות לא השתנתה.
בבדיקה השניה כבר ערכנו בדיקת דם וצילום רנטגן. כל המדדים של בדיקת הדם היו תקינים, והשלד שלה ועמוד השדרה תקינים אף הם.
הוטרינר נתן לה כדורי סטרואידים כדי להוריד לה את הסטרס.
אנחנו אובדי אצות מה לעשות, בלילה אחד הכלבה הפעילה והחיננית שלנו הפכה לכלבה סיעודית שלא זזה ממקומה, ומבוהלת כאילו ראתה שד. האופציה שלנו היא להתחיל בבדיקות מקיפות ויקרות מאוד בבית חולים בבית דגן. לפני שאני פונה לבית החולים רציתי לדעת אם יש לכם רעיון לאבחנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה מוזרה מאוד בכלבה בת 6 - תגובה
ד''ר סמדר טל29/05/2011שלום,
הסימנים הקליניים המתוארים בפנייתך אכן מדאיגים. במקרים אלו ישנם מספר אבחנות מבדלות המתאימות לקליניקה, אולם בכדי לערוך דיאגנוזה נכונה יש ראשית לערוך בדיקות בסיסיות שמטרתן ראשית לאפיין את מקור הפגיעה (לקות נוירולוגית/אורטופדית וכו'). בפנייתך אינך מציין האם נערכה בדיקה אורטופדית/נוירולוגית מלאה- האם קיימים חסרים נוירולוגים (על אף שנראה שהולכת ורצה), האם נפסלו גורמים למחלה ססטמית?
לצערי, בדיקות דם בסיסיות (ספירה וביוכימיה) ואף צילומי רנטגן אינם תמיד דיאגנוסטים (הן בשל העובדה כי לעיתים לוקח זמן לשינויים להתבטא בצילומי סקר, ולעיתים בשל אופי ומיקום הלקות הספציפית שאינם מתבטאים בבדיקות אלו ודורשים בדיקות מתקדמות יותר). לאור הממצאים וההופעה האקוטית של הקליניקה בהחלט מומלץ להמשיך בבדיקות מקיפות יותר על מנת לבצע אבחון יעיל!
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










