דלקת בחניכיים- ילד בן 10, ועוד..

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • דלקת בחניכיים- ילד בן 10, ועוד..
    ענת
    11/09/2011

    ערב טוב,
    ברשותכם שתי שאלות:
    1. לגבי בני בן ה-10. לאחרונה נתגלתה לו בחניכיים מעין גולה שבאה ונעלמת לסירוגין. בדיקת רופא הראתה שיש דלקת בחניכיים וחובה אנטיביוטיקה. הרופא המליץ שלאחר יומיים של נטילת האנטיביוטיקה נקבע תור לעקירת השן הבעיתית (זו שן חלבית שעברה לפני שנתיים מעין טיפול שורש וסתימה עמוקה).
    האם לא כדאי לחכות יותר עם האנטיביוטיקה לפני הטיפול?, והאם אין בעייה לקבל גז צחוק כשנוטלים אנטיביוטיקה..?
    האם שומר מקום יפריע לו בעתיד , עלול להביא לדלקות וכו..?
    הוא עבר הרבה טיפולים עם גז צחוק. האם לא מסוכן מדיי?, האם לא עלולה להיות פגיעה כלשהי מצטברת..?
    2. לבתי בת הארבע חור על גבי השן, צמוד לחניכיים. החור פצפון בשן תחתונה אחורית. הומלץ על סתימה. האם לא ייתכן שעם צחצוח נכון נוכל להימנע מהחמרת החור. הוא כמעט ובלתי נראה.., האם לא עדיף לחכות ולעקוב אחר החור הכמעט בלתי נראה הזה..?
    המון תודה,
    אמא חוששת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בחניכיים- ילד בן 10, ועוד.. - תגובה

    פרופ' חיים סרנת
    13/09/2011

    מבלי לראות את השן אוצילום רנטגן שלה. באופן כללי כשבחניכיים ליד השן יש גולה של מוגלה שמפרישה, בדרך כלל אין צורך באנטיביוטיקה. יש להחליט אם ניתן לשמור את השן בפה באמצעות טיפול שורש, או אם בגלל גילו, עדיף לעקור,
    לא ידוע על הפרעה מצטברת מטיפולים עם גז צחוק למטופלים המשתמשים מפעם לפעם.,
    לא ניתן לעצור נגע של עששת שהוא כבר חור , כלומר כשפני השטח נפרצו. עדיף אז לטפל בחור הקטן כי אחרת הוא יהיה חור גדיל וכן עלול ל"הדביק" שיניים סמוכות
    רןפא שינים מומחה לילדים יוכל לטפל בבתך בת הארבע ולפתור את הבעיה באיבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך-עבור פרופ' סרנת

    ענת
    13/09/2011

    אחה"צ טובים,
    ראשית תודה על ההתיחסות המהירה. אשמח להבהרה נוספת: אצל בני בבדיקת הרופא טען הרופא כי החניכיים מודלקות מאד. ואכן מזה כחודש ששמתי לב למעין גולה בחניכיים העליונות שבאה וחולפת.., הגולה נמצאת מעל לשתי שיניים שעברו לפני כשנתיים טיפול: שורש וסתימה. הרופא טען כי על סמך הצילום יש להתחיל באנטיביוטיקה..ואחרי שלושה ימים לחזור אליו לעקירת אחת השיניים. ולשאלתי:
    בני לא סובל מכל כאב או תחושה לא נעימה..אני חוששת שדווקא העקירה ושומר המקום לא יביאו איתם "צרות..", הוא כבן עשר..במידה ולא יטופל, למה עלולה הדלקת להוביל..?,אשמח לחוות דעתך.
    בברכה ושוב תודה, לימור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו