מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דלקת בחניכיים- ילד בן 10, ועוד..ענת11/09/2011
ערב טוב,
ברשותכם שתי שאלות:
1. לגבי בני בן ה-10. לאחרונה נתגלתה לו בחניכיים מעין גולה שבאה ונעלמת לסירוגין. בדיקת רופא הראתה שיש דלקת בחניכיים וחובה אנטיביוטיקה. הרופא המליץ שלאחר יומיים של נטילת האנטיביוטיקה נקבע תור לעקירת השן הבעיתית (זו שן חלבית שעברה לפני שנתיים מעין טיפול שורש וסתימה עמוקה).
האם לא כדאי לחכות יותר עם האנטיביוטיקה לפני הטיפול?, והאם אין בעייה לקבל גז צחוק כשנוטלים אנטיביוטיקה..?
האם שומר מקום יפריע לו בעתיד , עלול להביא לדלקות וכו..?
הוא עבר הרבה טיפולים עם גז צחוק. האם לא מסוכן מדיי?, האם לא עלולה להיות פגיעה כלשהי מצטברת..?
2. לבתי בת הארבע חור על גבי השן, צמוד לחניכיים. החור פצפון בשן תחתונה אחורית. הומלץ על סתימה. האם לא ייתכן שעם צחצוח נכון נוכל להימנע מהחמרת החור. הוא כמעט ובלתי נראה.., האם לא עדיף לחכות ולעקוב אחר החור הכמעט בלתי נראה הזה..?
המון תודה,
אמא חוששת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת בחניכיים- ילד בן 10, ועוד.. - תגובה
פרופ' חיים סרנת13/09/2011מבלי לראות את השן אוצילום רנטגן שלה. באופן כללי כשבחניכיים ליד השן יש גולה של מוגלה שמפרישה, בדרך כלל אין צורך באנטיביוטיקה. יש להחליט אם ניתן לשמור את השן בפה באמצעות טיפול שורש, או אם בגלל גילו, עדיף לעקור,
לא ידוע על הפרעה מצטברת מטיפולים עם גז צחוק למטופלים המשתמשים מפעם לפעם.,
לא ניתן לעצור נגע של עששת שהוא כבר חור , כלומר כשפני השטח נפרצו. עדיף אז לטפל בחור הקטן כי אחרת הוא יהיה חור גדיל וכן עלול ל"הדביק" שיניים סמוכות
רןפא שינים מומחה לילדים יוכל לטפל בבתך בת הארבע ולפתור את הבעיה באיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך-עבור פרופ' סרנת
ענת13/09/2011אחה"צ טובים,
ראשית תודה על ההתיחסות המהירה. אשמח להבהרה נוספת: אצל בני בבדיקת הרופא טען הרופא כי החניכיים מודלקות מאד. ואכן מזה כחודש ששמתי לב למעין גולה בחניכיים העליונות שבאה וחולפת.., הגולה נמצאת מעל לשתי שיניים שעברו לפני כשנתיים טיפול: שורש וסתימה. הרופא טען כי על סמך הצילום יש להתחיל באנטיביוטיקה..ואחרי שלושה ימים לחזור אליו לעקירת אחת השיניים. ולשאלתי:
בני לא סובל מכל כאב או תחושה לא נעימה..אני חוששת שדווקא העקירה ושומר המקום לא יביאו איתם "צרות..", הוא כבן עשר..במידה ולא יטופל, למה עלולה הדלקת להוביל..?,אשמח לחוות דעתך.
בברכה ושוב תודה, לימור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




