מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול שורשאלון25/01/2015
שלום
בבדיקה קלינית נאמר לנו כי יש צורך בטיפול שורש לשן
ללא צילום נשך
הצילום היחיד היה סטטוס וזאת בחשד לאי צמיחת שן קבועה (קדמית)
האם ניתן לבצע הטיפול ללא צילום נשך במקום של השן
האם אכן מראה עיניים יכול להעיד כי השן צריכה לעבור טיפול שורש ולא סתימה רגילה
לציין ביתי בת 7
מה שאני רואה זה שחור בשן שלה והרופא הסביר כי יש שם ממש "בור" ולכן סתימה לא תעזור.
בנוסף, במידה והיה צריך לבצע רק סתימה ולא טיפול שורש וכתר מלבד הכאב של הטיפול במה הדבר פוגע שכן מדובר בשן חלבית
כמו כן האם ניתן לבצע הטיפול ללא כל הרדמה בגיל הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה.ביצענו פנורמי לא סטטוס
אלון25/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול שורש - תגובה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן25/01/2015השאלה ממש לא ברורה. יש ערך להתרשמות קלינית של הרופא בעטייה אולי קבע שלדעתו ה"בור" יגיע לעצב.
צילום פנורמי אינו צילום אבחנתי לעששת.
מה משמעות שן קבועה לא בוקעת? יש שן קבועה? גיל 7 זה גיל בו מצפים לבקיעת חותכות קבועות מרכזיות עליונות....
צילום פריאפיקלי של האזור ייתן מידע יותר מדוייק.
אם יש לכם נתונים ברורים יותר אשמח לענות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול שורש - תגובה
פרופ' חיים סרנת25/01/2015צילום סטטוס לרוב מכיל גם את השן המיועדת לטיפול שורש.
צילום פנורמי אינו יעיל כלל לשם ביצוע טיפול שורש. הוא יעיל מאד לאיבחון במקרה של שן חסרה.
ההחלטה של הרופא נובעת כנראה מכך שאבחן שנגע העששת הגיע עד למוך השן (העצב) או בגלל כאבים שהיו.
בדרך כלל טיפול שורש והכנת כתר נעשים תחת אילחוש (הרדמה מקומית) , בכל גיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
אלון26/01/2015אסביר שוב ותודה על ההתיחסות
בשן פנימית יש חור גדול ולדעת הרופא יש לעשות טיפול שורש
שאלתי האם ניתן לבצע טיפול שורש ללא צילום מתאים (נשך)
ללא קשר בוצע צילום סטטוס וזאת מתוך הבנה כי חסרה שן קבועה
ישנה שן חלבית עדיין והרופא לא ראה שן קבוע במקומה
האם יותר מובן ?
השאלה האם על הרופא לבצע צילום נוסף טרם טיפול שורש ???.?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הבהרה - תגובה
פרופ' חיים סרנת26/01/2015אם נעשה סטטוס טוב אין לרוב, צורך בצילום נוסף על מנת לטפל בשן שזקוקה לטיפול שורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הבהרה - תגובה - תגובה
פרופ' חיים סרנת26/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא בוצע סטטוס אלא פנורמי פרופסור
אלון26/01/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן26/01/2015לפי צילום פנורמי יכול הרופא לדעת אם יש שן עוקבת או לא.
אני בטוחה שלרופא יש מספיק נתונים לתכנית הטיפול.
אני מבינה את דאגותיך אבל נראה לי שתאמין לרופא אותו בחרת כי סביר להניח שבדקת כשבחרת בו. לא כל החלטה רפואית היא משוואה מתימטית והצילום הוא רק כלי אבחנתי נוסף. לא נכון לדרוש צילום ספיציפי. סביר להניח שלאחר כל הבדיקות והנתונים הקליניים הרופא יודע מה הטיפול הנכון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



