מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איטומים וצילומים לילד בן 5ליאת12/03/2015
שלום,
הגעתי עם בני בן ה-5 לבדיקת שיניים ראשונה. רופא השיניים בדק אותו עם מכשיר בלבד ואמר לי כי מצב השיניים תקין, וכי אקבע תור לאיטומים וצילומים (יהיה צורך בשימוש בגז צחוק). שאלתי היא, האם אכן נדרשת פעולה זו אם מצב השיניים תקין? למה לעשות איטומים על שיני חלב? חברה שלי הלכה עם בנה לרופא שיניים אחר והוא לא אמר לה שום דבר על איטומים וצילומים אלא הסתפק בבדיקה ידנית שהייתה תקינה. ושאלה אחרונה, האם יש סיכון כלשהו בשימוש בצילומים (קרינה?) ובגז צחוק?
אשמח לדעתך. תודה רבה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איטומים וצילומים לילד בן 5 - תגובה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן15/03/2015צילומים הם צורך כיד לדעת אם יש פגיעות עששתיות בין השיניים. יתכן שלבן של חברך יש רווחים בין השיניים האחוריות ואז אין צורך בצילומים.
צילום , בעקר דיגיטלי אין בו כמעט קרינה , וצילום נשך חיוני לאבחנה מושלמת כשהשניים צמודות
איטומים הם טיפול חובה בשיניים קבועות טוחנות ( לפי הפרוטוקול האמריקאי)
אם יש חריצים עמוקים בשיניים הטוחנות הנשירות זה בהחלט מומלץ לאטום
אני מסתייגת מהשימוש בגז צחוק שאינן מסוכן כלל אולם נראה לי מוגזם לצורך טיפול מניעתי. איטומים הם טיפוח מנעתי שכלל לא כואב ולדעתי ילד בגיל 5 אפשר לאמן אותו לשתף פעולה ללא גז צחוק שלדעתי דווקא ילחץ אותו איטום אמור להיות מעין משחק מהיר בו מאירים ב׳אור קסמים׳ על השן ....
איטומים טובים ימנעו בשיני ילדך עששת במישור הסברי עד גיל 11- 12 שזה הגיל בו נושרות הטוחנות הנשירות. זה טיפול לא יקר במיוחד , לא כואב וגז צחוק לדעתי מיותר ואז רק הרווחתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



