נשירת שיני חלב - באיזה גיל?

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • נשירת שיני חלב - באיזה גיל?
    הילה
    06/01/2009

    בני בן 7.5 שנים. למעט שתי שיני חלב קדמיות תחתונות שנשרו לו לפני כחצי שנה (ובינתיים צמחו בצפיפות נוראה...) לא התחלפו לו עוד שיניים ואף לא מתנדנדות. מהו הגיל הממוצע לנשירת שיני חלב? ידוע לי כי בסביבות גיל 5-7 מתחלפות 4 שיניי חלב תחתונות ועליונות ובשלב יותר מאוחר השאר. האם יש צורך לבירור הנושא? האם יש לחכות שיתנדנדו וינשרו לבד? אודה על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשירת שיניים

    פרופ' חיים סרנת
    07/01/2009

    ישנם גילים ממוצעים לבקיעת שיניים אולם לכל ילד יש את זמני החלפת השיניים שלו. 7.5 שנים להחלפת חותכות תחתונות הוא קצת מאחר אך מראה על כיוון נכון. (האם בקעו גם השיניים הראשוניות מאוחר?). השיניים החותכות העליונות מתחלפות כשנה אחרי התחתונות וההחלפה נמשכת לאורך כ6 שנים. באופן כללי חשוב שילד יבקר מגיל צעיר אצל רופא שיניים , עוד לפני שיש בעיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לנשירת שני חלב - באיזה גיל?

    הילה
    07/01/2009

    ראשית כל, מודה לך על תגובתך. בקיעת השיניים הראשונות בקעו לבני יחסית מוקדם. בגיל 4 חודשים הופיעה השן הראשונה ומיד אחריה צצו כל השאר . עד גיל 7-8 חודשים היו לבני כל השיניים למעט הטוחנות. העובדה ששיני החלב אינן מתנדנדות אפילו והן חזקות לחלוטין גורמת לי להרהורי דאגה. יש לציין שבני מטופל אצל רופא שיניים החל מגיל 5 לערך (השיניים שלו מלאות בסתימות - כ- 18 סתימות - מזעזע אני יודעת) ולא בגלל חוסר תשומת לב לצחצוח שעליו אנו מאוד מקפידים מגיל שנה. העובדה היא שהוא עד גיל 3 היה שותה חלב מבקבוק כמה פעמים בלילה ולדעתי זו הסיבה למצב בריאות השיניים ההרוסות שלו) למרות שהתייעצנו עם רופא השיניים האם יש לטפל בכל החורים שיש לו בפה (כי הם בשיני חלב שאמורות להתחלף) המליצו לו לטפל (למרות שברוב המקרים לא היו לו כלל כאבים). בכל מקרה, כיום הוא מטופל אצל רופא שיניים (אנחנו גרים בארה"ב) שאמר לנו כי אין כרגע סיבה לדאגה. מתי עלי להתחיל באמת לחשוש שמשהו אינו כשורה? מודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באיזה גיל

    פרופ' חיים סרנת
    09/01/2009

    באופן כללי. חשוב לטפל בשיניים הראשוניו(שיני החלב) הן משמשות בפה ,הטוחנות לפחות כ10 שנים. עששת היא מחלה שעוברת משן לשן ומאחר ובמשך כ 6 שנים יש בפה שיני חלב ושיניים קבועות יש סיכוי גבוה שגם השיניים החדשות תפגענה . וזאת מבלי להזכיר כלל את ההפרעה ללעיסה, כאבי שיניים , זיהומים ושיניים לא אסתטיות, שבורות ,חומות - כולם מדברים על חשיבות השמירה על שיני החלב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו