בן שנה וחודשיים

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה וחודשיים
    צביה
    12/02/2009

    שלום רב, לבן שלי התחילו לבקוע שיניים בגיל 11 חודשים. עד כה בקעו שתיים למטה לאחר מכן שתיים למעלה ואז ךצידן עוד שתיים למעלה ולמעטה כרגע בדרכן החוצה. שאלתי היא מה סדר הבקיעה ואיפה אמורות לבקוע השיניים הבאות ומתי? מתי מסתיים תהליך בקיעת כל השיניים? שמתי לב ש 2 השיניים הראשונות התחתונות שבקעו הקצה שלהן ממש אלכסוני האם זה תקין? הוא ממש מתנגד לציחצוח השיניים מה אפשר לעשות והאם זה יכול להזיק בשלב זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צביה

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    12/02/2009

    מזל טוב לרגל הבקיעה! אתחיל מהסוף: פעוט בגיל שנה וחדשיים אינו מסוגל לשתף פעולה לצחצוח שיניים-הוא בתקופה אורלית ופיו הוא המקום הכי חשוב לו וקשה להכניס לו כל מיני מכשירים פנימה-כגון מברשת שיניים. מאחר והשיניים הם חלק מגופו וזקוקות לניקיון' בדיוק בדרך שברור לך שאת מנקה את צרכיו ולא מצפה לשיתוף פעולה, כך גם את שיניו-צריך לנקות ללא קשר לשתוף פעולה. גשי למלאכה בחיוך, לא בהתנצלות, השתמשי בפד גזה קטן שתרטיבי במים ונגבי את פני השיניים כדי שיוסר האוכל-הדייסה או החלב שזו תשונתו. עשי זאת בוקר וערב. כשהילד יקלוט שזו הרוטינה ולך נוח עם זה כי ברור לך שזה חלק מתהליך שמירת בריאותו הילד יחדל להתנגד.
    שיניים מתחילות בממוצע לבקוע בגיל 6חדשים עד גיל שנתיים. מאחר ושיני בנך בקעו לראשונה בגיל 11 חודש וזה תקין לגמרי, סביר להניח שהתהליך יסתיים בגיל 30חודש.
    סדר הבקיעה הוסבר במדור פעמים רבות-בקצרה בוקעות החותכותהקדמיות קודם למטה אח"כ למעלה, טוחנות ראשונות ואח"כ שניות-הניבים באמצע-עד לסיום התהליך בגיל 30חודש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור

    צביה
    12/02/2009

    תודה רבה על התשובה המהירה. ומה לגבי זאת שהשיניים התחתונות הראשונות גדלו עם קצוות באלכסון? כל שאר השיניים נראות ישרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צביה

    פרופ' חיים סרנת
    13/02/2009

    תהליך הבקיעה של השיניים הראשוניות מתאפיין בהבדלים רבים מבחינת זמני הבקיעה ואפילו סדר הבקיעה (בניגוד לבקיעת השיניים הקבועות) 11 חודש הם זמן סביר ולא נדיר . כיוון וצורה של השיניים נקבעים בשלב מאוחר יותר על ידי פעולת שרירי הלשון ,הלחי והשפתיים. יש לתת לתהליך להתקדם בשלוה, אלא אם יש סטיות יוצאות דופן. הצחצןח, בכל צורה שהיא חשובים מאד מן השן הראשונה ולדעתי כדאי להשתמש בכמות (קטנה מאד) של משחת שיניים לילדים.גם אם יש "חילוקי דעות" בהתחלה זה הרגל חשוב לעתיד בריאות השיניים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו