צחצוח שיניים - בן שנה ושלושה חודשים

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • צחצוח שיניים - בן שנה ושלושה חודשים
    מיכל
    13/02/2009

    שלום רב, בני בן 1.3 ובזמן האחרון לא מוכן שיצחצחו לו שיניים בשום צורה ולא מוכן לצחצח בעצמו וישר זורק את המברשת. ניסיתי לנקות לו עם טטרה רטובה אבל כנראה זה הכאיב לו מידי (יוצאות לו שיניים - בעצם מתי לא יוצאות לו שיניים...). בכל מקרה כבר כמה ימים לא מצחצח והן נהיות צהובות ואני קצת לחוצה מזה. ניסיתי בכל דרך אפשרית לשכנע - משחק, כשאני מצחצחת לידו וכלום לא עוזר. חשוב לציין שאם מנסים בלי שהוא רוצה הוא פורץ בבכי. האם לצחצח בכוח בכל זאת עד שיבין? מה עושים תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח בגיל 15 חודש

    פרופ' חיים סרנת
    14/02/2009

    לפעמים קשה לצחצח בגיל זה, אך כפי שציינת נראה שינוי צבע שמשמעו הצטברות רובד חיידקים על השיניים ולכן לא רצוי לותר. מאחר ובגיל זה הבעיה היא בעיקר השיניים הקדמיות אפשר בשלב ראשון בעזרת מטלית לחה על האצבע לעבור על משטחי השיניים כשהילד בחיקך ותוך כדי דיבור ומשחק. ניתן גם לשים על הבד כמות זעירה של משחת ילדים.(יש בבית מרקחת גם מעין אצבעון לצחצוח) כאשר חוזרים על התהליך פעמיים ביום כל יום ,"בנחישות עדינה", נקוה שהילד יבין שזה נושא חשוב ויקבל את הטיפול. כמו כן יש להמנע משתיה מתוקה אחרי הצחצוח או שינה עם בקבוק חלב או מטרנה. בגיל זה כדאי גם לעשות את הביקור הראשון אצל רופא שיניים לילדים לקבל הדרכה ויעוץ. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו