עקירת שן שנשברה מהשורש לילד בן 1.5

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • עקירת שן שנשברה מהשורש לילד בן 1.5
    הורים מודאגים
    20/07/2009

    שלום רב,
    בנינו בן השנה וחצי נפל והשן הקדמית העליונה מימין נשברה לו מהשורש (מצורף צילום הרנטגן). נאמר לנו שעלינו להוציא את השן והשורש בהקדם על מנת למנוע סיכון של זיהום, מה שעלול לפגוע בשן הקבועה. בנינו לקח את הבדיקה בצורה מאוד טראומתית ופיתח פחדים לצאת מהבית, מאנשים זרים ועוד, לכן אנו חוששים מאוד מעניין הוצאת השן.
    שאלותינו:
    1. האם בהוצאת השורש, לפי המצב הקיים, יש סיכון לפגיעה בשן העתידית? או כל פגיעה אחרת?
    2. איך מבצעים את הניתוח במקרה הנדון בו נראה שהשן תצא בלי השורש ויתבקש להוציא את השורש בנפרד?
    3. אילו סוגי הרדמות קיימים (נשמח לקבל שמות באנגלית)? בעניין סדציה - מה ההבדל בין הסירופים השונים ומה אם הילד ממאן לשתות את הסירופ? האם נוכל בבקשה לקבל מידע בנוגע שימוש ב- ketmine, midazaom .
    4.עד מתי צריך להיות בצום לאחר העקירה? מהו זמן ההחלמה לאחר עקירה מסוג זה?

    תודה רבה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושאלה נוספת ששכחנו לשאול-

    הורים מודאגים
    20/07/2009

    5. האם השן החסרה יכולה לגרום לבעיות דיבור בעתיד (ס', צ')? והאם יתכן שהרווח שיהיה קיים לאחר העקירה בין השיניים, יכול להצטמצם ולגרום לבעיה בעתיד, לכשהשן הקבועה תצמח?
    6. במידה ותתכן בעיה בעתיד, מה מומלץ לעשות? האם כדאי לשמור את השן שנפלה על מנת לבצע שחזור? מה האופציות והאם הן כדאיות בגיל צעיר שכזה (1.5) ?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להורים המודאגים

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    20/07/2009

    יש הרבה מיגבלות לתשובה מבלי לבדוק פיסית את ילדכם. אבל אשתדל.
    ניראה כאילו פשוט וקל לנתק את כותרת השן-ממש עקירה פשוטה לפי הצילום מבלי לגעת בשורש. לדעתי אין צורך בשלב זה להתעסק איתו-הוא יבקע החוצה לעמדה בה יהיה קל ופשוט למשוך אותו החוצה. השורש אינו מזוהם ולכן רין שום תכיפות לחטט ולהוציאו אלא אם כן הוא ממש ננשך החוצה בקלות-כאן המיגבלה של תשובה בלי ליראות את הילד.
    לחטט בפנים בדרך של"ניתוח" -לא נכון ועלול לפגוע בנבט השן הקבועה.
    עקירה רק של הכותרת היא קלה ולדעתי תתכן בהרדמה מקומית קלה אפילו ללא סדציה משום סוג. זה לא נראה מסובך וצריך להיות פרוצדורה של 5 שניות.
    אל תייחסו את הבכי שלו לטראומה מהבדיקה. בדיקה אינה פרוצדורה כואבת ולכן אינה ברת יצירת טראומה. מאידך בגיל שנה וחצי הילד כלל לא מסוגל להבין פלישה לפיו לכן יגיב בבכי נורמאלי ואין קשר בין זה לטראומה-נסו להבין שזו דרכו לתקשר שלא נעים לו. והוא ממש מדייק...
    אין איבוד מקום באיזור קדמי וקרוב לוודאי שלא יגרם נזק לדיבור.
    אני ממליצה בחום בדיקה של מומחה לרפואת שיניים לילדים-ואנא בשמרנות-לפי הצילום ניתן להשאיר את השרש בפה. הוא יבקע לעמדה נוחה לעקירה בעתיד.
    לכן איני מתייחסת לסדציה שספק אם נחוצה. אנא חזרו אם יש ספק ואפרט בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שורש שבור - המשך

    פרופ' חיים סרנת
    21/07/2009

    אני מסכים בהחלט עם דר שסקין. עם גישה טובה הילד ירגע ובבגיל זה אין טעם לדאוג לאיבוד מקום.
    כדאי שתרגעו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופ' חיים סרנת, בבקשה...

    הורים מודאגים
    21/07/2009

    פרופ' חיים סרנת,
    הבנו שאתה שוהה כעת בניו יורק ומאחר ואנו גרים בניו יורק ומעוניינים ביותר מידע לפני שנקבל החלטה סופית אנו מאוד רוצים לקבל יותר אינפורמציה.
    נשמח אם תוכל ליצור עמנו קשר. מספרי הטלפון שלנו בניו יורק:
    נייד: 6317590837
    בית 6317311777

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו