ילדה בת 11 וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 11 וחצי
    גבי
    23/03/2008

    שלום רב,
    בתי קיבלה לראשונה מחזור בגיל 11.30. המחזור לווה בכאבים עזים במשך מספר ימים והיא נטלה משככי כאבים. האם יש דרך להקל על הכאבים בגיל כה צעיר והאם זה נורמלי? מהו משך המחזור הסביר לגיל כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 11 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי שלום,

    ד''ר יעקב אורבך
    23/03/2008

    אני מבין את דאגתך לבת הצעירה.
    קבלת וסת בגיל אחת עשרה וחצי הינה נורמלית לחלוטין. הוסת בגיל זה יכול להיות מאד לא סדיר ולהופיע גם פעם במספר חודשים. אין צורך לדאוג לסדירות המחזור בגיל כל כך צעיר.

    הכאב הוא כמובן הבעיה העיקרית בגיל זה. הכאב עלול להשבית את הילדה מלימודים , פעילות חברתית, ולהעיב על שמחת החיים.
    הכאב כמובן מחייב התערבות מיידית.

    מבחינתך, עלייך כאמא לנסות ולהקל עליה באמצעות תמיכה נפשית ועידוד. עלייך לספר על חוויותייך כילדה, וכיצד התמודדת את עם הבעיה. יש להסביר את התופעה, ולומר שהיא מהווה חלק מחייה ל 40 השנה הבאות. כל ההסברים האלה יקלו על הילדה, נערה, לעבור תקופה זו ביתר קלות.

    לגבי הטיפול התרופתי.
    בשוק מצויות כיום תרופות רבות שנועדו להקל על הכאב. כל התרופות ממשפחת האספירין כמו נקסין נורופן ארטופן נרוסין וכו.
    יש לשים לב שאת התרופות הנ"ל יש לקחת רק לאחר קבלת מרשם מרופא. הן עלולות לגרום לבעיות במערכת העיכול, ורצוי לקחת אותן, עם האוכל.
    במידה וגם תרופות אלה אינן עוזרות, נתן לטפל באמצעות גלולות למניעת הריון.
    אלה ישמשו כתרופות הקו השני. אבל הן מאד יעילות ועוזרות ברוב המקרים להקקלת הכאב והסדרת הדימום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה

    גבי
    23/03/2008

    תודה רבה. אבקש לדעת האם יש לגשת עם הילדה לגניקולוג לצורך קבלת המרשם לגלולות, אם יהיה צורך בכך. כרגע נוטלת אדוויל כל 5 שעות בערך ובינתיים עוזר.. האם זהו טיפול הולם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו