מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שלוםואל06/01/2009
אני בת 22, סובלת מקשקשת קשה ועור מתקלף באוזניים. בנוסף יש לי פצעי אקנה בבעיקר בסנטר ובחיבור של האף ללחיים (שהוא לא מקום נפוץ לאקנה של גיל ההתבגרות כמו המצח והלחיים עצמן) יש לי אדמומיות מתמדת (מחמירה עם שטיפת הפנים וחשיפה לקור ורוח) באף ומסביבו, בסנטר, ובין הגבות. העור שלי מתקלף, אך נהיה שומני מאוד לפעמים. העור מאוד מגורה במשך רוב שעות היממה ומגרד לי לפעמים. פצעוני המוגלה מאוד עמוקים וכואבים ולרוב אני לאמצליחה לפוצץ אותם. היום פעם ראשונה שמעתי את המונח רוזציאה, רופאת העור החליטה לרשום לי מינוציקלין ומשחה מיוחדת לטיפול ברוזציאה. מה את אומרת... זה ממש נשמע כמו זה. אני מקווה שהטיפול הסימפטומטי יעזור ומקווה שזה אכן יגמר כאן.. הפצעים והאדמומיות מאד מכערים אותי ומגיל 15 לא העזתי לצאת מהבית ללא איפור. אגב גם סוגי איפור רבים ניסיתי כבר-הסוגים שבעיקר עוזרים לי הם ההיפואלרגניים מאחר והם עדינים נורא לעור. אני חושבת שהמחלה מאוד פגעה לי בבטחון העצמי ואני סבורה שאין בארץ מספיק מודעות למחלה (ויש המון אירופאים בעלי עור בהיר בארץ). עד היום הייתי בטוחה שאני סובלת מאקנה, והיום אני סוף סוף יכולה לתלות תקוותי בטיפול שסוף סוף כן יכול לעזור לי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום!
08/01/2009ברוכה הבאה לפורום! ותודה על השיתוף!
זה אכן נשמע כמו רוזציאה, אני מבינה למה את מתכוונת, זו אכן הקלה לדעת במה מדובר,
את תראי שמצבך ישתפר עם הטיפול הנכון ועם המודעות לדברים שמומלץ לחולי רוזציאה להמנע מהם, (או לעשות אותם במינון נמוך), למשל:
חשיפה לשמש, חום עז/קור עז, פעילות גופנית מאומצת מידי (אפשר לעשות כושר אבל לסירוגין, לא אימון אינטנסיבי של שעתיים אלא 20-30 דק' כל פעם, אני למשל רוכבת על אופניים- גם כושר וגם רוח קרירה בפנים),
להמנע ממקלחות חמות, סאונה, מאכלים חריפים, אלכוהול, לחץ נפשי (מומלץ לכולם...)
וכמובן יש את הדברים הסובייקטיבים שתרגישי לבד שלא טובים לך (למשל מאכלים מסויימים)
מתסכל לא לדעת מה הבעיה, עכשיו שאת יודעת שזו מחלה, תלמדי בהדרגה לקבל את המגבלות ותלמדי לחיות עם זה חיים מלאים!
כשהמחלה פרצה אצלי, היא אכן פגעה בבטחון העצמי שלי, אך כשהבנתי שאני חולה והתחלתי לטפל במחלה, הבטחון שלי עלה, גם משום שקבלתי טיפול נכון, גם כי הבנתי שזו מחלה פיזית ולא שום דבר אחר וגם כי למדתי לחיות עם הרוזציאה, הבנתי מה המגבלות וחפשתי מה כן אני יכולה לעשות. אם יש לך שאלות בנושא אשמח לעזור לך .
לי אין נסיון עם המשחה הספציפית הזאת (מינוציקלין).
אני לא יכולה להמליץ על המשחה משום שרק רופא עור מוסמך לתת את הטיפול המתאים.
שיהיה בהצלחה !
אשמח לשמוע ממך שוב,
סופ"ש נעים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
ואל08/01/2009תודה על המשוב המהיר, בקבוצה בפייסבוק צרפתי שני אנשים נוספים שחולים גם במחלה. אחד מהם הוא אחי. מינוציקלין רק לסבר את אזני כולם- גם מגיע בכדורים (הטיפול שאני קיבלתי) בנוסף לטיפול במשחת-ג'ל בשם רוזקס. אילו טיפולים ניתנו לכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי ואל
ישראלית11/01/2009עור שומני, פצעים מחיבור האף והלחיים וקשקשת נשמע מאוד כמו סבוריאה ולא רוזציאה (למרות שיש קווי דמיון רבים בין המחלות). לדעתי כדאי לך לקבל חוות דעת נוספת מרופא אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום!
אני11/01/2009אני בת 30, ואובחנתי כחולת רוזצאה לפני כ- 3 שנים, בהתחלה היה לי סבוראה (קליפות לבנות על הפנים, בעיקר מתחת לגבות ובמצח, נורא גירד לי) והרופא אמר לי שזה יעבור תוך יומיים עם הטיפול שהביא לי (משחות סטרואידיות לא זוכרת את השמות), ובאמת אחרי יומיים נראה שזה עבר, אבל אז התחילו להופיע סימנים על עור הפנים, חשבתי שזה מהמשחות שהשאירו לי סימנים. אחרי תקופה התחלתי לגלות רגישות לחום ולשמש והופיעו עוד סימנים ונהייתי סמוקה באופן קבוע, עור המצח נהייה כמו מתוח ולא גמיש (כבר לא היו לי קליפות לבנות ולא גירד לי). אז אובחנתי כחולת רוזציאה. קראתי בפורום רוזציאה באנגלית שברוב המקרים מופיעה סבוריאה לפני שמופיעה רוזציאה, אחת הסברות לתופעת הרוזצאה היא חוסר היגיינה (אני אנסה למצוא את המאמר שוב), ואכן סבוראה מופיעה גם כתוצאה מחוסר היגיינה. אני לא יודעת אם באמת יש קשר בין השניים או שהם לא אובחנו נכון, אבל בתור מישהי שחוותה גם את זה וגם את זה, אני יכולה לומר שהיום אין ספק שאני חולה ברוזציאה- גם הסימנים, נימי הדם הקטנטנים, ההסמקה שלא עוברת, רגישות לחום ושמש, זה ברור לי שאני חולה ברוזצאה. השאלה אם גם את (ואל) רגישה לחום, לשמש? גם את סמוקה באופן קבוע? האם יש לך הסמקות חריפות שבאות ללא התראה או כתגובה לטריגר כמו חום? שיהיה שבוע טוב ושקט לכולם! (דרך אגב- אני משתמשת בנוריטייט)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום!
12/01/2009אני שמחה שחברי הפורום עונים אחד לשני,
חשוב שתהייה קהילת חולי רוזציאה שתומכים אחד בשני.
ואל- תודה שהצטרפתם לפייסבוק, אני מנסה לפרסם את הפורום גם דרך שם.
(דרך אחרת היא ליידע רופאי עור לגבי הפורום).
בעבר התמשתי בנוריטייט, אך הרופא שלי החליט שכדאי שאנסה רוזקס במקום.
בבוקר אני משתמשת ברוזקס ובערב באלידל.
לי המשחות עוזרות.
אך כמובן שרק רופא עור מוסמך לתת טיפול מתאים.
אני- ברוכה הבאה לפורום! מעניין מה שאת כותבת, הקשר בין סבוראה לרוזציאה, אשמח אם תמצאי את המאמר.
שיהיה שבוע טוב ושקט גם לך ולכולם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיגיינה
ורד13/01/2009אם מדברים על סבוראה וחוסר היגיינה... אני אובחנתי עם רוזציאה לפני חצי שנה. אז עוד לא היו לי המקות רק מאין חצ'קונים בודדים חשודים על הלחי הימיני. מאז שאני בטיפול המצב החמיר, ולפני שבוע החלפתי את המשחה (ואת רופא העור) באחת אחרת. זה פשוט ממשיך להחמיר. וגם מגרד לי. בימים האחרונים אני מרגישה את עור הפנים שלי יותר ויותר, זה נהיה גירוד קצת שורף, זה מטריד אותי אפילו בשינה ואתמול בלילה בקושי נרדמתי מרוב גלי חום, ונסיון למצוא טמפרטורה נוחה. הסתכלתי על העור שלי היום עם הרבה אור וחשבתי שהוא נראה לא נקי. מאין שילוב של שומני ויבש. זה יכול להיות סבוראה? מאז שהרופאה אמרה לא להשתמש בשום תכשיר לנקיון הפנים מלבד מים, אני לא מעיזה לעשות אחרת. מישהו יודע עם אפשר או אם טוב לנקות את עור הפנים יותר מרק עם מים? אולי עם משהו טבעי? אני חשבתי על לימון. מישהו מבין בזה? פירטתי עוד על הסיפור האישי שלי במכתב הקודם שלי, מאתמול, ויש שם לינק שהיה לי מעניין לשתף על מעברי חום וקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ורד!
18/01/2009לגבי הסבוראה, אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא עור מוסמך (ממליצה על פרופ' רוני וולף בבית חולים קפלן).
לגבי שטיפת הפנים, לי יש עור שמן/מעורב ולאחר חיפושים רבים מצאתי שהסבון של young, careline, (תרחיץ פנים עדין במיוחד, לעור רגיל-שמן, היפואלרגני), טוב לי.
חשוב לחולי רוזציאה לשמור על היגיינה ולכן אני חושבת שכדאי לך לנסות סבונים שונים, היפואלרגניים, עד שתמצאי את הסבון המתאים לך, לא מספיק רק מים, המים לא מורידים לכלוך שומני/הפרשות כמו זיעה.
שיהיה בהצלחה! אשמח לשמוע ממך שוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
אדמומיות באף ונימים בולטים בצבע כחול
שימוש ברטינול רפואי ללא חשיפה לשמש
שימוש בג`ל דואק והאם אפשר להיחשף לשמש
האם יש לי רוזציאה סובל מאדמומיות
רוזציה דרמטיטיס וקומפרוז בפנים- לייזר
רופאים מומלצים לטיפול ברוזציאה
טיפול ברוזאציה עם Invermectin 0.5% והופעת כתמים לבנים
התייעצות בטיפול ברוזאציה- איך כדאי לטפל
טיפול באקנה כתוצאה מרוזציאה
טיפול ברוזיצאה קרמים טבעיים
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

