הליקובקטור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הליקובקטור
    ClickRisk
    09/04/2009

    נשלחתי לבדיקת נשיפה לאיתור הליקובקטור פילורי,
    ומכיוון שבד"כ כל המשפחה נדבקת, גם אישתי (בת 28, בריאה) שבהריון נשלחה איתי, ואכן התשובה חיובית.

    1. ללא קשר להריון, אישתי כלל לא מגלה סיפטומים, והיא נשלחה רק בגללי,
    האם נהוג לטפל גם במי שנמצא חיובי, אבל לא מגלה סימפטומים ?

    2. כאשר מכניסים את ההריון למשוואה, האם הטיפול (בד"כ מספר אנטיביוטיקות ונוגדי חומצה)
    בטוח לחלוטין לביצוע הריון ?

    3. מכיוון שהחיידק הנ"ל מאוד נפוץ, ולא מסוכן (בטח לא בגילאים צעירים, ובטח לא אצל מי שלא מגלה סימפטומים),
    האם יש סיבה שלא להמתין לטיפול עד לאחר ההריון ? (לדוגמא, אולי החיידק בעצמו קיומו מזיק דווקא לנשים בהריון ?)

    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליקובקטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטר

    פרופ' אלכסנדר פיש
    13/04/2009

    אין נוהגים לבדוק אנשים ללא תסמינים לבדיקת הליקובקטר. החיידק נפוץ ביותר ממחצית אוכלוסיית המדינה.
    הייתי נממנע מכל טיפול במהלך ההריון.
    בהמשך יש לשקול האם לטפל או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו