ציפורן שנשברת עקב שימוש בלוסריל

מנהל הפורום

אבי שגיא
אבי שגיא
לקביעת תור אצל אבי שגיא ללא פרסום בפורום
 
  • ציפורן שנשברת עקב שימוש בלוסריל
    טלי
    31/12/2018

    שלום,

    לפני מספר חודשים הופיע כתם שחור על הבוהן ברגל שלי, התעלמתי מזה כמה חודשים ולפני כשבועיים הלכתי לרופאת משפחה והיא איבחנה זאת כפטרייה ונתנה לי כטיפול ראשוני למרוח לק לוסריל.
    רשום בהוראות שצריך לשייף את הציפורן לפני שמורחים, ויכול להיות ששייפתי קצת יותר מידי, פתאום כשניסיתי להוריד חלק קשיח מהציפורן, הוא נשבר ואני רואה שכשאני מרימה אותו, כל חצי הציפורן מתנתקת מהבשר..
    השאלה מה לעשות- האם לנתק ולגזור את הציפורן וכך לחסל את הפטרייה? או שעדיף לנסות להדביק אותה בחזרה והמשיך בטיפול עד שייעלם?
    והאם הורדת הציפורן תגרום לכאבים חזקים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפורן נשברת

    אבי שגיא
    11/06/2019

    היי טלי,

    זו תופעה שעלולה לקרות בשימוש בלוסריל או משחות אחרות.
    הייתי יכול להתייחס ביתר קלות אם היית מצרפת תמונה.
    באופן כללי, מומלץ להמנע מלקרוע ציפורן או לתלוש אותה מכיוון שזה עלול לגרום לפגיעות מכניות ובהמשך לעיוותים. ממליץ לך לרכך את הציפורן באמצעות תכשירים ייעודיים ולהגן עליה היטב, ככל שמיטת הציפורן מוגנת כך סיכויי ההחלמה גבוהים יותר. אם הציפורן מתנתקת ממקומה באופן טבעי, תסירי אותה ותגני היטב על החלק החשוף. אלה הנחיות שאני נותן במהלך טיפול אצלי בקליניקה, וכמובן שנדרש מעקב צמוד בכדי למנוע מצבים טראומתיים לציפורן וסביבתה.
    בכל מקרה, אני מציע לך להיוועץ עם הרופא המטפל שיתן לך הנחיות ברורות במצבים כאלה.

    בהצלחה והחלמה מהירה,

    אבי שגיא, ניקולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו