בת 10

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת 10
    שרה
    11/09/2014

    יש לי ילדות תאומות בנות 10.
    אחת מהן ילדה מאוד רגישה, אינטליגנטית. מאוד מאוד חשה את הסביבה. ומאוד רגישה. מאידך, יש לה קושי להתמודד עם תסכול. אם אני אוסרת עליה משהו (אייפד, דמי כיס וכד') היא לעיתים פוצחת בבכי יללני ומעצבן "תני לי עוד הזדמנות", "הזדמנות שניה". שלרוב ניתנת, אך לאחרונה כבר הפכה לכלי משחק בידה. ולאחרונה אני מסרבת לתת.

    הבעיה שמטרידה אותי היא שאם היא נכנסת לאיזה התקף טנטרום של תסכול (זה מתחיל ביללות של הזדמנות שניה, עובר לצרחות, השתטחויות ותוך כדי היא מאיימת בבכי "אוף, אני רוצה למות ! בא לי למות ! אני רוצה להתאבד..."

    אני מאוד מוטרדת מהביטויים האלה. לא ברור לי איך אני אמורה להגיב. מצד אחד, לא רוצה לעשות סיפור גדול מדי. מעדיפה להתעלם. מצד שני, כן רוצה להבהיר לה שאלו לא אימרות לגיטימיות. ובכלל, גם בשעת כעס יש דרך להגיב. ולא באיומי התאבדות.

    אז מה הדרך הנכונה להבהיר לה את זה ??
    אני בלחץ מהביטויים האלה (שחוזרים על עצמם בתדירות מסויימת ובעיקר כשמשהו לא מתנהל לפי רצונה...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי שרה,

    נשמע מאוד מלחיץ לשמוע את ביתך צורחת ואומרת שהיא רוצה למות. אני מציעה, בזמן שהיא עושה זאת לחבק אותה ולהביע אמפטיה רבה לקושי שלה שבעקבותיו היא אומרת שרוצה למות. לומר לה למשל: "את כל כך מתוסכל וכל כך קשה לך עכשיו"/ "אני רואה כמה שאת כועסת וכואבת עד כדי כך שאת מרגישה שאת רוצה למות". החיבוק והשיקוף האלה לא באים על חשבון עמידה איתנה והצבת הגבולות באותו הרגע.

    שיקוף כזה יכול להסביר לביתך את רגשותיה ולאפשר לה למידה שאפשר לתקשר את הרגשות במקום לומר שהיא רוצה למות. כמו כן דיבור כזה יראה לה שאת לא מפחדת מהאמירות האלה שלה ושאת רואה את הכאב שעומד מאחוריהן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו