מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מיניות?אדוה12/09/2014
הבן שלי בן שמונה
התחיל היום לבכות וסיפר לי שכבר משנת הלימודים הקודמת חבר שלו מהכיתה נוגע לו באבר המין ובטוסיק ומבקש ממנו גם לגעת לו
הוא סיפר שהם נוגעים עם הלשון אחד לשני באבר המין ושחבר שלו מבקש ממנו להוריד את המכנסיים ולשבת עליו
הוא בכה וכעס על עצמו שהסכים לזה אבל אמר שהיה לו קצת נעים ומסקרן
אני לא יודעת מה לעשות
דיברתי איתו והסברתי לו שלאף אחד אסור לגעת בגוף שלו ושלא יסכים לזה יותר
דיווחתי למורה שגם אמרה שזה חמור ושצריך לטפל בזה
מה לעשות? איך להיתנהג ? אני ניגנבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה דילגת עלי?
אדוה14/09/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיניות? - תגובה
פז שפירא14/09/2014הי אדוה,
הדאגה והפחד שלך מאוד מובנים כי את רוצה להגן על בנך מפני מגע לא מתאים ובוודאי חרדה מכך שדבר כזה יקרה שוב.
טוב שבנך מרגיש שיכול לשתף אותך בדברים אלה שקרו, כדאי לעודד אותו ולומר לו שטוב שהוא משתף. כמו כן, טוב שהסברת לו על גופו הפרטי ושלא יסכים למגע כזה שוב.
תוכלי לומר לו שזה טבעי שהוא סקרן לגבי גופו והגוף של אחרים ושהדרך הטובה לספק את הסקרנות היא לשאול שאלות ולקרוא ספרים בנושא. תוכלי להביא לבנך ספרים בנושא מיניות המותאמים לילדים, לתת לו לקרוא או לשבת יחד איתו. תוכלי להזמין אותו לשאול כל שאלה שירצה ולענות לו.
אני מציעה לבקש מהמורה לערוך שיעור לכל הכיתה בנושא הגוף הפרטי, מבלי לדבר על המקרה הספציפי של בנך. כמו כן, כדאי לשתף את פסיכולוגית בית הספר כדי לשקול התערבות ספציפית (למשל, להזמין את הורי הילד השני לשיחה/הדרכה, אולי לערוך הדרכה קבוצתית לכל ילדי הכיתה וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ניקול24/09/2014שאלו אותי אם אני רוצה הפנייה למרכז לילדים נפגעים מינית
אני לא רוצה להעמיס על הילד מה דעתך?
לא מספיק כמה שיחות עם פסיכולוגית בית הספר, והדרכה בכיתה?
התקשר אלי גם חוקר ילדים וביקש לדבר עם בני ואני הסכמתי, הבן שלי לא סיפר לו יותר מידי מכיוון שהתבייש ובגלל זה החוקר המליץ על טיפול מקצועי במרכז לתקיפה מינית
אבל במחשבה שנייה ברור שהילד לא יספר לחוקר פרטים הוא לא מכיר אותו וטיבעי שיתבייש
איתי הוא חופשי מספר לי הכל ואפילו אומר שעכשיו שאמרתי לו שזה חמור הוא יודע שלא יסכים לזה שוב
מאוד מבולבלת אשמח לדעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פז שפירא26/09/2014הי ניקול,
החלטה אם לקחת את בנך לטיפול היא החלטה מורכבת שדורשת לדעתי התייעצות של פנים אל פנים עם איש טיפול. כדאי שתבחרי, במידת האפשר, מטפל שעובד גם עם מבוגרים וגם עם ילדים ושמבין בתחום הפגיעות המיניות. לאחר שתמצאי איש מקצוע, בדקי איתו אם אפשר להתייעץ עימו באופן ממוקד בנושא ספציפי זה (הכוונה אם בעל המקצוע נותן גם אפשרות לייעוץ קצר וממוקד או אם הייעוץ חייב להיות ארוך ונוגע בתחומי חיים שונים).
זהו מצב הדורש פגישה עם איש מקצוע שכן השיקולים הם שונים וצריך לבדוק את תגובותייך לעיניין, את תחושותיו של בנך, האם קיימים סימנים משמעותיים למצוקה, מה היו היחסים בין הילד השני לבנך ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
ניקול26/09/2014הבן שלי לא לוקח את זה קשה ומכאן ההתלבטות שלי לגבי המשך הטיפול
אני לא רוצה לעשות פיל מנמלה
פשוט אמר שלא ידע שזה כל כך חמור ושלא יעשה את זה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
