בעיות הסתגלות בגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות הסתגלות בגן
    אורלי
    16/09/2014

    שלום, בני בן חמש וחצי והלך לאותו הגן שבו היה שנה שעברה, ההבדל הוא שהגננת הוחלפה.
    בשנה שעברה לא היו בעיות עם בני בגן, רק בהתחלה הגננת מסרה שכשמשהו מפריע לו הוא לא משתף וכועס בצד, ודיווחה במהלך השנה שהילד נפתח אליה ושהוא כבר מספר על כעסיו כשקורה מקרה בגן.
    מתחילת השנה הגננת החדשה מדווחת על התפרצויות של בני שבהם מסרה שהוא חלץ את נעליו וזרק קוביות לעבר הילדים.
    הגננת לא הצליחה להרגיע אותו, המקרה חזר על עצמו מספר פעמים מאז תחילת השנה.
    בשעות הצהרון המטפלות כל הזמן מדווחות שהוא ילד מקסים וממש עוזר להן ושהכול בסדר אתו.
    בני אומר שהוא לא אוהב את הגננת החדשה, משיחה עם הגננת גיליתי אטימות ושכאילו סימנה את בני כילד מופרע שהוא ממש לא.
    בבית הוא ילד מקסים ומתנהג למופת.
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות הסתגלות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות הסתגלות בגן - תגובה

    יאיר סהר
    24/09/2014

    שלום אורלי,
    תחילה אני מצטער על התגובה המאוחרת.
    לאור העובדה שבתקופת הכניסה לגן חלים שינויים רבים, אנא צייני אם המצב השתנה באופן כלשהו מאז פנייתך המקורי, ואשתדל לענות בהקדם.

    בכל אופן, אני מציע לפעול בשני מישורים:
    האחד - מול צוות הגן. נסי לעודד שיח בין הסייעות לגגנת החדשה. בקשי מהן להסביר לה מה הן רואות בו, וכיצד הן מתנהלות מולו. יתכן שגם מולן הוא מראה סימני תסכול, אלא שתגובה שונה שלהן מייצרת תגובה מווסתת יותר שלו.

    השניה - מול בנך. שוחחי איתו ובדקי מה בדיוק מפירע לו בגננת החדשה. נסי לפרוט יחד איתו בשעות אחר הצהריים אירועים שהתרחשו בגן. המטרה אינה לעשות "שיחת משמעת" או נזיפה, אלא שיחה דרכה תוכלי להבין טוב יותר מה בתגובותיה או התנהלותה של הגננת אינו נוח לו. במקביל, נסי לחשוב יחד איתו, ולתת לו להציע בעצמו אופני פעולה אלטרנטיביים להתנהגותו באותם אירועים. חשוב שבשיחה תעבירי מסר לפיו האחריות להתנהגותו היא שלו ולא של הגננת. זאת גם כאשר הגננת מתנהלת באופן שאינו בהכרח נעים או נוח לו.

    בהצלחה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו