גן חדש ובעקבות זאת חרדת נטישה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גן חדש ובעקבות זאת חרדת נטישה
    אלינור
    22/09/2014

    שלום רב ,
    אשמח לעצתכם בנושא הבא : בתי בת 4 בקרוב עברה לגן חדש לאחר 3 שנים בחממה
    בגן פרטי . עברו כ -3 שבועות ואיני רואה התאקלמות בגן החדש ..
    התופעות הן : בכי בבוקר ואי רצון ללכת לגן , במהלך היום נצמדת לגננת ולעוזרות
    ואינה משתפת פעולה . יש לציין שהתיאבון לא נפגע תודה לאל . במהלך היום היא שואלת
    אותי כשמזכירים את הגן " מה את לא חוזרת ?״ לפחות 10 פעמים ביום . ״ את עוזבת אותי בגן ? ״ אני מסבירה לה בכל פעם מחדש שאני חוזרת . ואני משאירה אותה בגן כמו כל הילדים ואני כמובן שחוזרת לקחת אותה . אני נותנת לה כרגע יותר תשומת לב והמון אהבה מהאופן הרגיל .. אבל עדיין אין שיפור בהתנהגות . יש לציין שהיא לקראת שינה מעוניינת בקרבתי יותר מהרגיל והיא שואלת ״ מה לא יהיה בוקר ״ ? אני מאוד מוטרדת מהעניין .. ויש לציין 2 דברים חשובים נוספים : אני בהריון והדבר השני הוא שהגן הוא בסדר גמור ... בדקתי אותו טוב מאוד . הגננת מקלה עלייה ומחבקת אותה המון .
    דבר נוסף : בגן הקודם היא הייתה מנהיגה ומלאת בטחון עצמי .
    אשמח מאוד לעצתכם ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן חדש ובעקבות זאת חרדת נטישה - תגובה

    פז שפירא
    26/09/2014

    הי אלינור,

    נשמע קשה להתמודד עם הקשיים והפחדים של ביתך. נשמע שביתך עוברת שני שינויים משמעותיים איתם היא צריכה להתמודד: מעבר לגן חדש וההריון שלך. ייתכן ושני אלה גורמים לה לחרדה מכך שאת תעזבי אותה.

    נשמע גם שאת מאוד מגוייסת וקשובה לצרכים של ביתך וטוב שאת נותנת לה יותר תשומת לב ואהבה. אולי כדאי להבהיר לביתך באופן מודגש יותר שאת תמיד איתה, תמיד תהיי איתה תשמרי עליה ותאהבי אותה. תוכלי ממש להגיד לה שאת מרגישה שהיא פוחדת שאת תעזבי אותה אבל שאת אמא שלה ותהיי איתה תמיד. נסי לדבר איתה גם על ההריון ולהסביר שגם כשיהיה לה אח/אחות את לא עוזבת אותה ותאהבי אותה לעולמים. לגבי הגן, נסי להדגיש בפניה את הדברים החיוביים בגן, ואת היחס הטוב של הגננות והעוזרות כלפי (למשל לומר שהגננת אמרה לך שהיא מאוד אוהבת אותה).

    מעבר לכך, כדאי לבדוק עם הגננת איך היא רואה את הדברים, האם יכול להיות שיש משהו נוסף שמטריד אותה בגן, כיצד הגננת חושבת שכדאי להתמודד עם הקושי במסגרת הגן והבית. ייתכן שיחד עם הגננת תגיעו למסקנות לגבי הדברים שניתן לעשות כדי לחזק את ביתך. אולי יעזור להכיר לה חברים מהגן בשעות אחר הצהריים, אולי יעזור אם הגננת תסביר לביתך מתי את מגיעה (למשל: "עוד מעט נצא לחצר, תאכלי פרי ואז אמא תבוא). נסו לראות יחד, ייתכן ומתוך ניסיונה של הגננת ומתוך ההבנה שלך את ביתך תוכלו למצוא את הדברים הנכונים שיקלו על ביתך על ההסתגלות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו