מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תגובה רגשית והתנהגותית קיצונית לאבלהילה25/10/2014
בני בן 5, ילד מאוד רגיש ונבון. לפני שבוע וחצי נפטר סביו, אחרי חצי שנה של מלחמה בסרטן מוח אלים. הילד היה מודע למתרחש, ידע שהסב לא יחלים וראה אותו במהלך המחלה.
עם הודעת הפטירה- חל שינוי קיצוני בהתנהגות הילד. על כל (!!!) דבר ששואלים אותו/ אומרים לו / הוא אומר, תבוא שאלה המנוסחת עם המילים אולי ובסדר. לדוגמא- צחצחת שיניים? "אולי צחצחתי שיניים, בסדר?" בוא רגע - "אולי אני אבוא רגע, בסדר?" לכך מתלווה גם שאלת המשך- "אמא- מה שאמרתי קודם ומה שאמרתי לפני זה היה אולי מה שאמרתי, בסדר?"
השאלות הללו מגיעות באופן אובססיבי, מלוות בהמון תסכול במידה ולא עונים לו בתשובות ישירות- בכן ולא. מדובר בהתנהגות מילולית שחוזרת בהקשר לכל אינטראקציה וורבלית מולו- מול כל גורם, גם מול אחיו ואחותו התאומה.
האם זוהי תגובה הגיונית לאבל?
יש לציין, שעם ההודעה על האבל, הילד שאל המון שאלות עליהן ניסינו לענות בכנות ובצורה הטובה ביותר שיש ביכולתנו. הבהרנו לו שזה בסדר לשאול, ובסדר להרגיש והוא אכן מבטא- אך בצורה מסויגת- כאמור- "אמא, אולי אני עצוב כי סבא מת, בסדר?"
מה היא דרך התמודדות נכונה במצב כזה?
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה רגשית והתנהגותית קיצונית לאבל - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי,
צר לי לשמוע על כך. התגובה נשמעת לי הגיונית ביחס לזמן שעבר מאז מות הסב. כדאי מאוד לדבר עם בנך על הקושי והעצב הרב שהוא בוודאי חווה, לתמוך בו. בתשובה לשאלה: "אולי אני עצוב כי סבא מת, בסדר" אפשר לומר למשל שזה ממש בסדר שהוא עצוב מאוד ושאתם נמצאים איתו כדי שיוכל לספר לכם על זה וכדי לתמוך בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
