ילד בן שנה ו9 התנהגות לא ברורה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן שנה ו9 התנהגות לא ברורה
    sima
    05/12/2014

    שלום שמי סימה
    הבן שלי בן שנה ו9 חודשים
    ויש לו כמה "פטישים" מוזרים סליחה פשוט לא יודעת איך לקרוא למה שהוא עושה .

    קודם כל יש לו עיניין כזה שהוא חייב לסגור את הדלת (כל דלת כניסה או בתוך הבית)
    ואם הוא לא סוגר הוא מתחיל לבכות .
    לדוגמה: פעם אחת לא רציתי שיסגור את הדלת של המקלחת שהמייבש עבד שם
    והוא התחיל להשתולל נשכב על הרצפה והחיל לבכות .
    בכללי הוא עושה את זה בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניו .

    אני לא חושבת שאנחנו מפנקים אותו
    הרבה פעמים אנחנו לא מסכימים למה שהוא רוצה .
    אבל עדיין הוא מתנהג בצורה כזאת שמהצעד לפחות הוא מצטייר כמפונק שבוכה ברגע שהוא לא מקבל משהו .
    ברגע שמשהו כזה קורה הוא יכול לזרוק דברים לבכות ליפול על הרצפה (משהו שנורא מדאיג אותי כי הוא עושה את זה בכוח ודופק את הראש ברצפה).

    עוד משהו מוזר יש לו קטע כזה שהוא אוסף מלא דברים על הידיים שלו והולך איתם לכל מקום .
    לדוגמא בקבוק , מפתחות סתם חולצה שמצא נעלים והכל ביחד על הידיים עד שנופל לו משהו כי הוא מעמיס ואז הוא בוכה שנפל לו .

    יש לי סיבה לדואג ? אני צריכה לקחת אותו לאיזה טיפול כל שהוא ??
    אני יודעת שהוא עוד קטן אבל זה מרגיש לי כמו התחלה לא טובה של משהו .

    בכללי גם יש לו פחת נטישה מובהק והוא יכול לבכות אם אני נעלמת לו מהעיניים לדקה.
    פרט קטן הוא נכנס לגן רק לפני חודשיים ואני יודעת שזה השפיע שזה כזה מאוחר.
    והוא עוד לא הסתגל לגמרה הוא בוכה עדיין כל פעם שאני שמה אותו בערך ל10 ד.

    אשמח חוות דעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין תגובה ?

    sima
    08/12/2014

    זה בגלל הגיל שלו?
    אני בפורום הלא נכון ?
    כי ראיתי שעניתם לכל מי שפנה אחרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה ו9 התנהגות לא ברורה - תגובה

    פז שפירא
    19/12/2014

    הי,

    ההתנהגות נשמעת תואמת גיל. בנך זקוק לתחושת שליטה ומקבל אותה דרך זה שמנסה להחליט, למשל על סגירת הדלתות ועל ידי כך שמנסה לעשות דברים לבד, למשל לקחת את כל החפצים. כמו כן, פחד נטישה מתאים לגילו. כמו כן, בהחלט ייתכן שתקופת ההסתגלות לגן מעצימה את קשייו. אני מציעה לאפשר לו להחליט בדברים שאינם מהותיים. אולם, בדברים שחשובים לך, כמו במקרה עם הדלת של המקלחת, להציב את הגבול ולהציע לו דרכים להרגע (למשל - לשטף פנים, חיבוק, לשתות). בעניין חרדת הנטישה - כדאי להיות נוכחת כמה שיותר ולומר לאן את הולכת ומתי תחזרי, גם אם זה בתוך הבית. לגבי הגן, כדאי לדבר עם הגננת ולבדוק מה קורה בגן, האם יש דברים שמפריעים לו וכיצד ניתן להקל עליו את ההסתגלות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו