מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- להסביר לילדים שאין אלוהיםדני15/12/2014
שלום. יש לי שני ילדים, הילדה בת 5 והילד בן 7 שנים. לפני כחמישה חודשים הם שאלו אותי על מוות, והם נראו מודאגים. ניסיתי להרגיע אותם, ואמרתי להם שאם משהו נורא יקרה להם, והם ימותו, יש חברות כמו Alcor שמקפיאות בחנקן נוזלי אנשים שמתו, כדי שעוד אלף שנה ( או כמה שצריך ) כשהטכנולוגיה תאפשר, יפשירו אותם וירפאו את מה שהרג אותם, כדי שהם יוכלו להמשיך לחיות כרגיל. הם שאלו על גן עדן, והסברתי להם שזה סיפורי אגדות וזה לא קיים, ושאין אלוהים. ( אני אטאיסט ). הילדים נרגעו, אבל התחילו בעיות. הם כל הזמן מדברים על הדברים האלה בגן ובבית הספר. היה ילד בגן שחלה, והילדה בת ה-5 אמרה לגננת שלא תדאג, שאם הוא ימות אז אפשר לשים אותו במקרר עד שימצאו תרופה. הילדה מתווכחת עם ילדים אחרים בגן שאין אלוהים. הילד הגדול פחות מתעסק בזה. אני לא מוכן לשקר לילדים הרכים שלי בסיפורים על גן עדן ואלוהים ששומר עליהם. אני רוצה מצד אחד שידעו את האמת, אבל מצד שני שלא ידברו על זה כל כך הרבה בגן/בית הספר. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להסביר לילדים שאין אלוהים - תגובה
פז שפירא19/12/2014הי דני,
אני מאמינה שכדאי להסביר לילדים את הנושאים האלה על פי אמונותיך. אם אתה אכן שלם עם הדברים שהסברת, זהו העיקר. אין אפשרות לשלוט על הנושאים עליהם הילדים מדברים בגן ובבית הספר. אולם, ייתכן שהנושא עדיין מעסיק ומטריד אותם ולכן הם ממשיכים לדבר הרבה על הדברים. כדאי אולי לשאול אותם מה עוד מעניין אותם ומה מטריד. ייתכן שההסבר שנתת אינו מרגיע כי האפשרות של מוות נראית לילדיך קרובה ומאיימת. תוכל להסביר להם שכל אדם מת אך שזה קורה בדרך כלל לאנשים מאוד זקנים וחולים. כלומר, לצד ההסבר כדאי לתת גם תחושה של הגנה והרחקה מסויימת של האיום מן התודעה הממשית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
