ילד בן 5 עם שאלות על מוות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 5 עם שאלות על מוות
    שאלה
    22/02/2015

    היי

    הבן שלי בן 5 ולאחרונה יש לו שאלות על מוות,
    השיחה האחרונה שלנו היתה כזו

    בן: אבא, אחרי שנהיים זקנים אז מתים ?
    אני: כן
    בן: אבל אני לא רוצה למות, למה אלוהים ברא אותנו אם בסוף אנחנו מתים ?
    אני: שותק

    מה הייתי אמור לענות לו ובכלל מה צריך להסביר על מוות לילד בן 5 ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5 עם שאלות על מוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 עם שאלות על מוות - תגובה

    פז שפירא
    23/02/2015

    הי,

    זו שאלה מורכבת כי ישנם עקרונות מסויימים על פיהם כדאי להשיב אבל אין "תשובת בית ספר מוכנה מראש". באופן עקרוני רצוי לומר את האמת, רצוי לענות רק על מה שנשאלת וכדאי לעשות זאת בהתאמה לגיל. בנוסף, חשוב לענות על פי התפיסות והאמונות שלך לגבי המוות.

    למשל, אם אתה מאמין באלוהים אתה יכול לומר לו שאלוהים רוצה לטובת בני האדם ושלמרות שלמות זה דבר נורא יש גם יתרונות (למשל - מעריכים את הזמן שיש לנו, עושים הרבה דברים טובים וחשובים כדי להספיק, אם נחייה לנצח אפשר להשתעמם). אם אתה מאמין בעולם הבא תוכל לספר לו על זה. כמובן שאם אינך מאמין בזה תצטרך למצוא הסברים אחרים.

    דבר חשוב נוסף - אם אתה לא יודע איך לענות על משהו אתה יכול לומר לבנך שאתה תחשוב על כך ותענה לו אחר כך. אפשר להתייעץ עם אנשים מסביבתך או עם איש מקצוע לגבי המענה הספציפי שיתאים לך ולבנך ואז לשוב אליו עם תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 עם שאלות על מוות - תגובה

    פז שפירא
    23/02/2015

    הי,

    זו שאלה מורכבת כי ישנם עקרונות מסויימים על פיהם כדאי להשיב אבל אין "תשובת בית ספר מוכנה מראש". באופן עקרוני רצוי לומר את האמת, רצוי לענות רק על מה שנשאלת וכדאי לעשות זאת בהתאמה לגיל. בנוסף, חשוב לענות על פי התפיסות והאמונות שלך לגבי המוות.

    למשל, אם אתה מאמין באלוהים אתה יכול לומר לו שאלוהים רוצה לטובת בני האדם ושלמרות שלמות זה דבר נורא יש גם יתרונות (למשל - מעריכים את הזמן שיש לנו, עושים הרבה דברים טובים וחשובים כדי להספיק, אם נחייה לנצח אפשר להשתעמם). אם אתה מאמין בעולם הבא תוכל לספר לו על זה. כמובן שאם אינך מאמין בזה תצטרך למצוא הסברים אחרים.

    דבר חשוב נוסף - אם אתה לא יודע איך לענות על משהו אתה יכול לומר לבנך שאתה תחשוב על כך ותענה לו אחר כך. אפשר להתייעץ עם אנשים מסביבתך או עם איש מקצוע לגבי המענה הספציפי שיתאים לך ולבנך ואז לשוב אליו עם תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו