בן 11 חודשים נהיה רגיש

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 11 חודשים נהיה רגיש
    אנה
    24/02/2015

    בני הפך להיות מאוד רגיש, אם הוא לא מקבל משהו שהוא רוצה (ידיים, לגעת בבקבוקים על השולחן) או שאם עושים משהו שהוא לא רוצה (כמו להושיב בעגלה, במושב של האוטו, ללכת לידיים של הגננת, ילד עקף אותו בגן) הוא מתחיל לבכות, יש הרגשה שהוא גילה שבאמצעות בכי הוא משיג דברים. ולפעמים הבכי הוא אמיתי. איך מפסיקים את הסחטנות הרגשית, ואיך גורמים לו להיות פחות רגיש? זה הגיע למצב שאם בעלי צריך להישאר איתו לבד בערב, הוא מתבאס כי הוא יודע שהוא הולך להתיש אותו. ותאמת שגם אני...
    תודה מראש,
    אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 11 חודשים נהיה רגיש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 11 חודשים נהיה רגיש - תגובה

    פז שפירא
    24/02/2015

    הי אנה,

    בגיל זה ילדים הופכים ונעשים יותר ויותר עצמאיים מבחינה פיסית וכן חכמים יותר. תחושת העצמאות והאטונומיה מתפתחת ולילדים יש צורך בתחושה שהם יכולים להשיג דברים ולצד זאת זקוקים לגבולות שומרים מצד ההורים.

    לכן, עליכם לנסות ולהרגיש מתי ניתן להיענות לבקשו ומתי שמים גבול ולא נענים או אוסרים עליו משהו. למשל - לשבת בעגלה ובמושב של האוטו זה הכרחי, לגעת בבקבוקים - אולי ניתן לאפשר לו אם הבקבוקים לא עשויים מזכוכית ועל הידיים - אולי אפשר לתת עד שאתם מרגישים כבר מאוד עייפים. את הגבול ניתן לעשות באופן מילולי, למשל לומר "לא" ולהרחיקו מדברים שאסור לו לגעת בהם. ניתן גם להשתמש בהסחות דעת שעובדות טוב בגיל זה. התגובה לבכי לא צריכה תמיד להיות היענות לבקשתו - אם אתם בוחרים לא להיענות כדאי לומר לו שאתם מבינים שהוא רוצה משהו/מתוסכל וכו' אך אי אפשר לקבל את זה עכשיו.

    בכל מקרה, זוהי תקופה בה תצטרכו לעבוד קשה ואין מנוס מלהתעייף. נסו לחשוב איך אתם מוצאים לכם רגעים של מנוחה - מקבלים עוד עזרה למשל. כמו כן ככל שתהיו מתואמים בתגובותיכם ותעשו זאת לאורך זמן ייתכן מאוד שתרגישו יותר בשליטה ופחות עייפים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו