מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד שלא מתחבר לפסיכולוגיתנטע לי04/03/2015
הילד שלי בן ארבע (נבון ומתפתח מעולה לגילו חברותי מאוד עם הרבה חברים) ולפי המלצת הגננת נאמר לי לקחת אותו לטיפול ריגשי מכיוון שיש לו קושי בדחיית סיפוקים, בכל דבר הוא רוצה להיות ראשון וקשה לו לקבל לא והוא גם מתבכיין הרבה.
אנחנו נימצאים בטיפול עם פסיכולוגית כבר 10 מפגשים ועד היום כל פעם הילד שלי לא מוכן ללכת אליה הוא ממש לא רוצה להיכנס אליה למרות שהיא מנסה לשחק איתו ולתקשר איתו
בפעם האחרונה יצאתי מהחדר והוא נישאר איתה ובמשך חצי שעה הילד רק צעק אליה:
"לא רוצה",אני לא אוהב לבוא לפה", אני כן ואת לא" וכל מיני כאלה עד ששמעתי אותו מתחיל לבכות ונכנסתי לחדש
השאלה שלי האם אני עושה לילד שלי אוול כשאני מחריכה אותו ללכת אליה האם כדאי לי לשנות את המטפל
כי כבר עברו 10 טיפולים ומהרגע הראשון הוא לא היתחבר אליה עד היום ולא נראה לי שזה הולך להישתנות
אני ממש עובדת עצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שלא מתחבר לפסיכולוגית - תגובה
פז שפירא07/03/2015הי נטע לי,
מצד אחד יש עניין משמעותי של כימיה עם מטפל ומצד שני, כשיש קושי להתחבר למטפל ועוברים את המכשול הזה, זהו יכול להיות הישג טיפולי משמעותי. אני מציעה לקבוע פגישה רק שלך ושל המטפלת ולפתוח את הדברים ולראות אם יש משהו שתוכלו לעשות כדי לשפר את הקשר. אולי יעזור להפוך את הטיפול לדיאדי בהתחלה (כלומר טיפול בו את תשתתפי)? אולי את תוכלי לייעץ למטפלת איך להתחבר אל בנך? ואולי המטפלת עצמה תעלה רעיונות ותובנות לגבי העניין?
ייתכן גם שהמטפלת עובדת עם בנך על דחיית סיפוקים והדבר קשה לבנך ועל כן אינו רוצה ללכת לטיפול.
לסיכום, אני לא שוללת אפשרות שבסוף תחליטי להחליף מטפלת, אך אני מציעה לבחון את העניין לעומק ויחד עם המטפלת ולתת לזה זמן לפני כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הפסקת טיפול אצת הפסיכולוג
נטע לי26/03/2015פז שלום,
לאחר מספר פגישות נוספות מאז ההודעה הקודמת, הפסיכולוגית החליטה לעצור את הטיפול לתקופה לא בדיוק מוגדרת (היא טוענת שאולי הוא צריך עוד קצת לגדול ואז הוא יישתף פעולה) מכיוון שהילד ממשיך לא לשתף איתה פעולה
השאלה שלי האם לחפש פסיכולוג אחר ואם כן האם זה בסדר לעבור לפסיכולוג אחר מייד או שצריך איזה שהיא תקופת ריענון כדי לא להעמיס על הילד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הפסקת טיפול אצת הפסיכולוג - תגובה
פז שפירא26/03/2015הי נטע לי,
התשובה היא לא חד משמעית אלא תלויה בכל מיני גורמים: אם אכן מדובר בבשלות של בנך אולי זה יהיה נכון לקבל את עצתה של הפסיכולוגית ולהמתין תקופה, אם הבעיה דורשת טיפול מיידי אולי כדאי דווקא לא לחכות. מעניין לנסות להבין מדוע בנך מתנגד לטיפול, מה מקשה עליו, וזאת על מנת להקל עליו כשישוב להיות בטיפול. ייתכן גם שכדאי לחשוב טוב איזה טיפול מתאים כאן - אולי אם בנך מתנגד תוכלו ללכת לייעוץ הורים ולעשות את השינוי דרככם, אולי שיטת טיפול מסוג מסויים תתאים לו יותר מהטיפול שהתחיל.
כיוון שזו סוגיה מורכבת ואישית, אולי כדאי ללכת לייעוץ הורים פרטני על מנת להחליט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
