מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד חברותיטל12/03/2015
היי פז
בני בן שנה וחצי, תמיד היה חברותי, סקרן, אוהב חברה ואנשים
תמיד מתחבר לסביבה, לא ירא מאף אחד.
גם אם לא מכיר מישהו/י תוך דקות מעטות יפתח אליו ידיים ויישב בזרועותיו שמח.
מי שבא אלינו הביתה, ישר רץ לזרועותיו, שמח וקופץ.
שאלתי היא - איפה תכונת 'פחד מזרים' או להיות חשדן כלפי מי שאינו מכיר?
גם אנשים זרים לגמרי (גם לנו כהוריו) , הוא עלול לרוץ אליהם מחייך ומח ולשחק איתם.
יש בי הפחד שכשיגדל, יהיה לי קשה ללמדו להיזהר מאנשים זרים.
י מה לעשות בגיל הזה? האם החשש שלי מוצדק?
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד חברותי - תגובה
פז שפירא16/03/2015הי,
קודם כל, נשמע שלבנך בטחון עצמי גבוה וחיוניות רבה וזה נפלא. ייתכן שעבר שלב קצר של מה שנקרא "חרדת זרים" אך מדובר בכל מקרה בחרדה שעוברת עד גיל שנה בדרך כלל.
בגיל של בנך אני מציעה להיות את זו שיוצרת את ההגנה ואת בוודאי עושה זאת - למשל בוחרת בקפידה את המסגרת שבה נמצא ואת האנשים ששומרים עליו. מעבר לכך, אני מציעה לשים לב לתחושותייך בזמן שהוא ניגש לאנשים ולפעול לפיהן, אבל מבלי להסביר כגרע את הסיבה. למשל, אם הוא ניגש לאנשים שאינכם מכירים ואת מרגישה מאוד לא בנוח תוכלי לקרוא לו לבוא אליך ולומר לו למשל שאת רוצה לשחק איתו או להגיד לו משהו. אני מאמינה שכאשר יגדל וככל שיחשף לילדים ולמצבים הוא ילמד בעצמו שלפעמים נענים לו אך לפעמים הוא גם נתקל בסירוב. כעת הוא בגיל שכדאי לשמור על תמימותו והייתי שומרת את ההסברים על יחס לזרים החל מסביבות גיל שלוש-ארבע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
