ילד סנדביץ בן 5 והתנהגות בגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד סנדביץ בן 5 והתנהגות בגן
    יעל
    29/03/2015

    שלום
    יש לי 3 ילדים בני 7,5,3
    הילד בן ה-5 חכם, מתוק, בוגר ואהוב
    במהלך החודשים האחרונים לא טוב לו בצהרון והא משתולל, מציק לילדים ואף מרביץ. הגננות לא יודעות מה לעשות איתו ונוהגות להתקשר אלי ואני מדברת עמו ולעיתים קרובות הוא נרגע. לדבריו, לא כיף לו בצהרון, ילדים מציקים לו ובגלל זה הוא מציק ומרביץ (לדברי הגננות כמעט תמיד מדובר בתשומת לב, כאשר הוא לא מקבל מספיק או שמרגיש שאחרים מקבלים הוא מתחיל להשתולל ואז זה כמו כדור שלג). ניסיונו לבנות מערכת חיזוקים, מדבקות, ממתקים ושיחות טלפון וזה לעיתים עובד אך עדיין ישנם ימים שהוא חוזר לסורו.
    לטעמי מדובר בניסיונות לקבל תשומת לב רק שבבית הוא אחד מ-3 ובגן הרבה יותר. מה ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדביץ בן 5 והתנהגות בגן - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי יעל,

    כיצד הגננות מגיבות כאשר משתולל ומרביץ בגן? האם יש להן כלים להתמודדות? איך הוא מבחינה חברתית ומבחינה התפתחותית?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5

    יעל
    29/03/2015

    הגננת של הגן יודעת איך להתמודד עמו כך שאין בעיה, הגננת בצהרון מנסה לתת לו תשומת לב, עשתה לו טבלת מדבקות עם חיזוקים, אך גם מענישה אותו במידה ומפריע לפעילות (יושב בצד) מה שב"כ רק גורם להחמרת המצב.
    בזמן האחרון הגננת מתקשרת אלינו בטענה שהיא אינה יודעת מה לעשות איתו כי הוא כל הזמן משתולל ומציק ואז אנחנו משוחחים עמו טלפונית, מנסים להבין מה הבעיה וחוזרים בפניו כי הוא ילד בוגר ונבון ואז בד"כ הוא חוזר להתנהג יפה.
    מבחיה התפתחותית והתנהגותית נראה לנו שהוא בנורמה ואנחנו סבורים כי מכיוון שהוא ילד סנדוויץ' הוא פשוט מנסה להשיג תשומת לב בכל מחיר ושהוא לא מקבל אותה הוא מתחיל להשתולל ולהציק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 - תגובה

    פז שפירא
    31/03/2015

    ראשית, כדאי לבקש מהגננת של הגן לשוחח עם הגננת בצהרונית ולהנחות אותה כיצד לנהוג עם בנך, שהרי נראה שהיא הבינה כיצד להגיב אליו טוב יותר מהגננת בצהרונית.

    שנית, כדאי ליצור מצב בו בנך יראה שבכל יום אתם מקבלים דיווח על התנהגותו בצהרונית. אפשר להכין מחברת שבה הגננת של הצהרונית תרשום כל ההתנהגויות שלו - גם החיוביות וגם השליליות כשמסמנים את ההתנהגויות (למשל סמיילי להתנהגויות החיוביות ואיקס להתנהגויות השליליות). את המחברת היא תעביר אליכם בסוף כל יום ואתם תוכלו לשבת עם בנך ולבדוק יחד איתו בבית מה נכתב ולהגיב על כך. לעיתים עצם הרישום משפיע לחיוב על ההתנהגות.

    נסו זאת, ואם זה לא ילך את מוזמנת להתייעץ שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת

    רינת
    06/04/2015

    אני מאוד מקווה שזה לא האופי שלה להיות הנגררת
    האם זה מוכיח משהו לעתיד שהיא הנגררת ותשאר כזאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו