שיפור התנהגות לילדה בת 4

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שיפור התנהגות לילדה בת 4
    א
    04/04/2015

    שלום!
    יש לי ילדה בת 4 שמאוד קשה ההתמודדות איתה. אני מרגישה שהיא מאוד מקנאה באחיה בן ה - 6. הוא ילד טוב מאוד, חכם, מחונך ונעים. מאוד נוח להציב לו גבולות והוא מצידו לא מתווכח, לעומת הילדה שמתקשה להקשיב לנו ההורים ונוטה להתווכח כמעט על כל דבר. אנו נאלצים להעניש אותה הרבה ביחס לאח אבל אנחנו מאוד משתדלים להעניק לה המון אהבה שהיא זקוקה ואת תשומת הלב החשובה לה. המריבות שלה עם אחיה מתוך רצון להפריע לו ולא באמת בגלל שהיא מעוניינת להיות שותפה איתו במשחק. היא מקבלת התקפי זעם מדברים פעוטים שלא מצדיקים כלל את התנהגותה הכעוסה והנזעמת.
    אשמח לשמוע איך אוכל לעזור לה ולכוון להתנהגות יותר נינוחה ונעימה שתעזור לה גם בהמשך החיים, וגם לנו כהורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיפור התנהגות לילדה בת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיפור התנהגות לילדה בת 4 - תגובה

    פז שפירא
    07/04/2015

    הי אודליה,

    אנא תני לי דוגמאות להתנהגויות שמפריעות לכם אצלה ובאילו עונשים אתם נוקטים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות

    א
    07/04/2015

    דוגמא להתנהגות שמפריעה: באופן קבוע כשיוצאים מהבית יחד עם הילדה ואחיה, היא מוצאת תמיד דבר מה שאין לה ויש לו (כמו למשל שהוא יושב בצד של השמש באוטו והיא לא או להיפך, ועוד דברים פעוטים בסגנון), ואז היא מדברת בקול בכייני, מתעצבנת וכמובן בוכה ולא מקשיבה לאף אחד. אנחנו ההורים בדרך כלל לא מנסים לפייס אותה כי ההתנהגות שלה לא תואמת לסיטואציה. אנחנו כועסים ומאיימים שנחזור הביתה או שהיא לא תקבל משהו במידה והיא לא תפסיק לבכות.
    היא רבה עם אחיה בכל הזדמנות אפשרית ובאמת על דברים שלא מוצדקים. אחיה נאלץ לפספס פעילויות בגללה אם אנחנו בחוץ וחוזרים הביתה בלית ברירה. יש לציין שבמצבים שהאח לא נמצא, הילדה פשוט מקסימה, קשובה, נעימה ולא בכיינית. ממש ילדה אחרת. זה פוסק ברגע שהאח נכנס הביתה...
    אני מודה שאין לי מספיק כלים להתמודד מולה. למשל אם היא כועסת וזורקת מה שיש לה ביד, אני כועסת עליה בחזרה ולוקחת אותה לחדר.
    העונש העיקרי והשימושי הוא לשבת בחדר, מה שנראה לי פחות יעיל בזמן האחרון.
    היא רוצה לשלוט בכל מצב. ואנחנו לא ממש יודעים איך למנוע את זה ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות - תגובה

    פז שפירא
    09/04/2015

    הי אודליה,

    לגבי מצבים שניתן לצפות מראש, כמו הסיטואציה עם האוטו, נסו "להקדים תרופה למכה" ולהגיד לה לפני שיוצאים שאתם מצפים ממנה לא למצוא דברים שלאחיה יש ולה אין ולא לבכות. הזכירו לה את זה גם ממש רגע לפני שנכנסים לאוטו. במידה והיא תצליח להחזיק את עצמה ולהתנהג יפה (אפילו לדקה או שתיים) שבחו אותה על כך.

    במידה וצריך לחזור הביתה אם היא לא מתנהגת יפה - אם ישנה אפשרות שאחד ההורים יישאר עם הבן ואחד ההורים יחזור איתה מה טוב.

    במידה וזורקת חפץ, תוכלי לתת לה שוב את החפץ ולבקש ממנה שהפעם תושיט לך אותו במקום לזרוק.

    באופן כללי - נסו לחשוב האם ישנן סיטואציות בהן אתם כן יכולים לאפשר לה לבחור ולשלוט במצב. בנוסף, נסו לחזק את הקשר בין האחים. למשל, לשחק יחד איתם במשחק משותף, לומר לביתך כמה אחיה אוהב ומעריך אותה ולחזק כל רגע, אפילו הכי קטן בו הם משתפים פעולה באופן חיובי.

    בהצלחה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה!

    א
    09/04/2015

    תודה רבה על התשובה המפורטת. מתכוונת ליישם הכל מיידית ומקווה לראות שיפור.
    חג שמח !!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו