מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שיפור התנהגות לילדה בת 4א04/04/2015
שלום!
יש לי ילדה בת 4 שמאוד קשה ההתמודדות איתה. אני מרגישה שהיא מאוד מקנאה באחיה בן ה - 6. הוא ילד טוב מאוד, חכם, מחונך ונעים. מאוד נוח להציב לו גבולות והוא מצידו לא מתווכח, לעומת הילדה שמתקשה להקשיב לנו ההורים ונוטה להתווכח כמעט על כל דבר. אנו נאלצים להעניש אותה הרבה ביחס לאח אבל אנחנו מאוד משתדלים להעניק לה המון אהבה שהיא זקוקה ואת תשומת הלב החשובה לה. המריבות שלה עם אחיה מתוך רצון להפריע לו ולא באמת בגלל שהיא מעוניינת להיות שותפה איתו במשחק. היא מקבלת התקפי זעם מדברים פעוטים שלא מצדיקים כלל את התנהגותה הכעוסה והנזעמת.
אשמח לשמוע איך אוכל לעזור לה ולכוון להתנהגות יותר נינוחה ונעימה שתעזור לה גם בהמשך החיים, וגם לנו כהורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור התנהגות לילדה בת 4 - תגובה
פז שפירא07/04/2015הי אודליה,
אנא תני לי דוגמאות להתנהגויות שמפריעות לכם אצלה ובאילו עונשים אתם נוקטים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמאות להתנהגות
א07/04/2015דוגמא להתנהגות שמפריעה: באופן קבוע כשיוצאים מהבית יחד עם הילדה ואחיה, היא מוצאת תמיד דבר מה שאין לה ויש לו (כמו למשל שהוא יושב בצד של השמש באוטו והיא לא או להיפך, ועוד דברים פעוטים בסגנון), ואז היא מדברת בקול בכייני, מתעצבנת וכמובן בוכה ולא מקשיבה לאף אחד. אנחנו ההורים בדרך כלל לא מנסים לפייס אותה כי ההתנהגות שלה לא תואמת לסיטואציה. אנחנו כועסים ומאיימים שנחזור הביתה או שהיא לא תקבל משהו במידה והיא לא תפסיק לבכות.
היא רבה עם אחיה בכל הזדמנות אפשרית ובאמת על דברים שלא מוצדקים. אחיה נאלץ לפספס פעילויות בגללה אם אנחנו בחוץ וחוזרים הביתה בלית ברירה. יש לציין שבמצבים שהאח לא נמצא, הילדה פשוט מקסימה, קשובה, נעימה ולא בכיינית. ממש ילדה אחרת. זה פוסק ברגע שהאח נכנס הביתה...
אני מודה שאין לי מספיק כלים להתמודד מולה. למשל אם היא כועסת וזורקת מה שיש לה ביד, אני כועסת עליה בחזרה ולוקחת אותה לחדר.
העונש העיקרי והשימושי הוא לשבת בחדר, מה שנראה לי פחות יעיל בזמן האחרון.
היא רוצה לשלוט בכל מצב. ואנחנו לא ממש יודעים איך למנוע את זה ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמאות להתנהגות - תגובה
פז שפירא09/04/2015הי אודליה,
לגבי מצבים שניתן לצפות מראש, כמו הסיטואציה עם האוטו, נסו "להקדים תרופה למכה" ולהגיד לה לפני שיוצאים שאתם מצפים ממנה לא למצוא דברים שלאחיה יש ולה אין ולא לבכות. הזכירו לה את זה גם ממש רגע לפני שנכנסים לאוטו. במידה והיא תצליח להחזיק את עצמה ולהתנהג יפה (אפילו לדקה או שתיים) שבחו אותה על כך.
במידה וצריך לחזור הביתה אם היא לא מתנהגת יפה - אם ישנה אפשרות שאחד ההורים יישאר עם הבן ואחד ההורים יחזור איתה מה טוב.
במידה וזורקת חפץ, תוכלי לתת לה שוב את החפץ ולבקש ממנה שהפעם תושיט לך אותו במקום לזרוק.
באופן כללי - נסו לחשוב האם ישנן סיטואציות בהן אתם כן יכולים לאפשר לה לבחור ולשלוט במצב. בנוסף, נסו לחזק את הקשר בין האחים. למשל, לשחק יחד איתם במשחק משותף, לומר לביתך כמה אחיה אוהב ומעריך אותה ולחזק כל רגע, אפילו הכי קטן בו הם משתפים פעולה באופן חיובי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה!
א09/04/2015תודה רבה על התשובה המפורטת. מתכוונת ליישם הכל מיידית ומקווה לראות שיפור.
חג שמח !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
