מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בגיל 4.5 בתקופת פרידהלימור08/04/2015
שלום, הבן שלי בן 4.5 אני והבן זוג שלי נפרדנו לפני חודש. הוא לא האבא האמיתי שלו (האבא הביולוגי שלו בקשר רציף איתו). אני ובן הזוג היינו ביחד כ3 שנים גרנו ביחד והוא היה כאבא לבני לכל דבר. והבן שלי מאוד מאוד קשור אליו ואוהב אותו ממש. לפני חודש הוא עזב את הבית ואני סיפרתי לבן שלי שהוא נסע רחוק. אני מנסה למלא את ימיו ולפצות על היעדרו אך נראה שהילד חווה איזשהו חוות נטישה. הוא מזכיר אותו בכל מיני זמנים, מדבר עליו ואומר שהוא מתגעגע אליו ויודע שהוא נסע רחוק ועוד הרבה זמן יחזור. לפני יומיים הוא ראה את התמונה שלו בטלפון ואמר שהוא נסע כי הוא לא אוהב אותו יותר. אמירה זו מכאיבה לי מאוד ואני מנסה להסביר לו שהוא אוהב אותו ומתגעגע עליו מאוד. אני והבן זוג לשעבר בקשר לא רציף בהודעות והוא מוכן לבוא ולדבר איתו ולהיות איתו כי גם הוא אוהב ומתגעגע עליו. אך אני קרועה ואובדת עצות. כי הוא לא האבא האמיתי שלו ולא מגיע לו הסדרי ראייה או מפגשים שבועיים והפחד שזה יכול לבלבל עוד יותר את בני. אני מאוד אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות. כשהתגרשתי הבן היה מאוד קטן והוא לא הבין את המשמעות של גירושין ובמיוחד שהיה לי חשוב לשמור עם אביו על קשר חברי בשביל הילד ושמתי את רגשותיי הצד בשבילו. עכשיו זה יותר מורכב כי מצד אחד יש את הפרידה שהיא מאוד קשה בשבילי אך מצד שני יש את בני שקשור לגבר אחר שהוא לא אביו. מתלבטת עם לקבוע פגישה מסודרת עם פסיכולוג ילדים.
מקווה שהצלחתי להבהיר את הבעייתיות, מקווה לתשובה שתוכל להבהיר לי מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בגיל 4.5 בתקופת פרידה - תגובה
פז שפירא09/04/2015הי לימור,
באמת סיטואציה מורכבת ולא פשוטה. להערכתי דווקא בנך יוכל להפיק רבות אם בן זוגך לשעבר ימשיך להתראות איתו. כך, תוכלו להסביר לו שהקשר הזוגי ביניכם נגמר אך שהוא עדיין אוהב אותו ורוצה בו. כלומר, כלפי בנך ייתכן מאוד שזהו מעשה נכון.
מאידך, באמת יש את הרגשות שלך שמקשים עליך להישאר בקשר עם בן הזוג לשעבר. בשל כך, ייעוץ פרטני אצל פסיכולוג בהחלט יכול לעזור לך להבין כיצד להתייחס לצרכים של בנך ולצרכים שלך שלא בהכרח עולים בקנה אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לסיפור- לאחר כשבוע
לימור16/04/2015היי פז,
פונה אליך שוב לאחר שבוע.
מאותו זמן של הפרידה היה ניסיון ביני בין הבן זוג לחזור להיות בקשר אך ניסיון זה נהרס לאחר גילוי כואב שלי שהוא בגד בי כל הקופה.
דבר זה שבר את כל הקלפים ויש ניתוק סופי ביני לביני ואין חשיבה שיהיה בקשר גם עם בני (אני ואבא של הילד לא מעונינים בכך)
עכשיו שאלתי מה לעשות אם בני מה לומר לו? סיפרתי לו שהוא נסע רחוק וכבר לא יחזור, אך אני מרגישה שזה שקר מכיוון שלא הייתי רוצה שיקח את האשמה עליו (כאילו הוא נסע בגללו) אני לא יודעת מה לספר לו ואיך לעבור את התקופה הזו בהתמודדות עם המצב. אבא שלו מגוייס לחלוטין למצב ומוכן להיות יותר איתו.
אנחנו מנסים לקבוע תור לפסיכולוג ילדים, אך ההמתנה היא ארוכה וכרגע המצב דחוף.
בבקשה תגידי לי מה לעשות איתו? מה לספר לו? איך להקל עליו את הפרידה ממנו ולהפוך את התקופה הזו ליותר קלה. גם אני וגם אביו מוכנים לעשןות כל דבר.
תודה לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לסיפור- לאחר כשבוע - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי לימור,
אם ההחלטה היא סופית - צריך באמת להפחית מבנך אשמה ככל שאפשר ולהסביר לו שאתם נפרדתם כי לא הסתדרתם והוא אוהב אותו ובטוח מאוד יתגעגע אליו ויחשוב עליו גם אם הוא לא איתו.
אני ממליצה בכל זאת לחשוב עוד על הדברים - לא לסגור ולחשוב על אופן שאולי בכל זאת בנך יוכל להיות בקשר עם בן זוגך לשעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
