הרטבה מכוונת בגיל 4 וחצי רק בלילה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הרטבה מכוונת בגיל 4 וחצי רק בלילה
    רונית
    13/04/2015

    שלום רב,
    אודה לעזרתך- ביתי בת 4 וחצי, ילדה נבונה ותקשורתית. נגמלה מחיתולים בצורה מעולה והדרגתית- ממש לפי הספר בגיל שנתיים וחצי באופן שבו אני הייתי קשובה לצרכיה ולשלבי הגמילה. רק לעיתים רחוקות הייתה מרטיבה בלילה לאחר הגמילה ובעיקר בתקופות מעבר/ בזמן חולי.
    השינוי שחל בבית- ילדתי את ילדי השני לפני כחודשיים וחצי. ומאז הרטבת הלילה חזרה באופן מוחלט משמע- כל לילה ולילה. ניסינו הכל- החל מהסברים, עונשים, ניסיתי אפילו מקלחת במים פושרים, שיטת סיבה ותוצאה- תצליח לא להרטיב - פרס, גם טבלה שבועית של חייכן, מלבד דבר אחד שהמליצה לנו הרופאת ילדים- לחזור לטיטול - וכמובן ביתי אומרת אז שימו לי טיטול...היא נבונה ואפילו אמרה יש את הסדין שעוונית ככה שזה לא נורא שאני עושה במיטה...ברור לנו שזו הרטבה מכוונת והיא ממש מתעצלת לקום לשרותים ( במרחק של כמה צעדים) - מעבר לכך שזה קשה ברמה הלוגיסטית -כי זה יומיומי - מה ניתן לעשות כדי לעצור את התופעה? אני מבינה שזה עונה על הצורך בתשומת לב מיוחדת אישית רק לה, ובכך היא משיגה את זה, לכן אני משתדלת כל יום כחצי שעה להיות רק איתה ועדיין זה לא פוסק.
    לכאורה אני מבינה את כל המצב ומנסה לעצור את התופעה אך עדיין לא מצליחה לשנות את המצב ולגרום לה לעשות בשרותים.
    ( אגב ההרטבה רק בבית בלילה ולא בגן )
    מה דעתך? מה ניתן עוד לעשות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבה מכוונת בגיל 4 וחצי רק בלילה - תגובה

    פז שפירא
    13/04/2015

    הי רונית,

    ההרטבה היא בעצם ביטוי של רגרסיה שקשורה ללידת האח. זהו תהליך שקורה לילדים רבים ויש להבינו ולהיות אמפטיים לכך. ביתך בעצם מנסה לשדר שגם היא רוצה להיות תינוקת, כמו אחיה ושקשה לה עם המקום במשפחה שנלקח ממנה. אני מציעה לא להתייחס להרטבה בלילה - לא להעניש או לתת פרסים, חיזוקים וכל דבר אחר. להחליף בבוקר בלי לומר דבר ובלי להראות כעס.

    צריך להפחית את החרדה של ביתך ולעשות זאת תוך שאתם מדברים איתה על הקושי שבלידת אחיה. טוב את עושה כשאת מבלה זמן איכות איתה. כדאי לקחת נשימה עמוקה, הרבה סבלנות והבנה לכך שזהו תהליך טבעי שמתרחש ועם הזמן, במידה ולא תעניקו לכך יתר תשומת לב, גם יחלוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו