ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה
    סיון
    14/04/2015

    שלום רב,
    בתי בת 3. ילדה חכמה ונבונה לגילה.
    מאז היותה קטנה אהבה להכניס דברים לפה. בהתחלה הבנתי שזה השלב האורלי בו מכירים חפצים דרך הפה. אבל עד היום בעצם אני שמה לב שהיא מכניסה דברים לפה כמו למשל פקק של טוש, מקל של איזשהו משחק, כרטיסי משחק, דבק ועוד ועוד. עד לפני חצי שנה-שנה היא הייתה מכניסה גם את החוד של הטוש, נעל, בצק וכל דבר שהיה עולה על דעתה כמובן גם דברים מאוד מסוכנים.
    היום כשהיא עושה זאת זה לפעמים בהיסח דעת.. פשוט מכניסה לפה תוך כדי צפיה בטלוויזיה, משחק או התעסקות עם משהו אחר, אבל גם יש מקרים שזה נעשה בצורה יותר מכוונת..
    הייתי איתה אצל מלווה התפתחותית בטיפת חלב שהמליצה על תרגילים שונים סביב הפה, ולשתות מקש, לתת בועות סבון וכדומה. אומנם חל שיפור בחצי שנה האחרונה (האמת עוד לפני אפילו שלקחתי אותה למלווה ההתפתחותית) אבל כעת אני שמה לב שבחודשים האחרונים זה חוזר על עצמו.
    מה עליי לעשות? אני מפחדת להשאיר אותה בחדר משחקים לבד יותר מדי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה - תגובה

    פז שפירא
    16/04/2015

    הי סיון,

    האם יש לביתך גם קשיים בדיבור או בבליעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה-תשובה

    סיון
    16/04/2015

    לפני מס חודשים היה לה חוסר שטף בדיבור. לקחתי אותה לקלינאית תקשורת והבנתי שזה משהו שבא והולך עם הגיל ובאמת חוסר השטף עבר.
    בבליעה לא נראה לי שיש בעיה, איך אפשר לזהות? ממה שאני רואה כשהיא אוכלת היא אוכלת כרגיל..
    בנוסף, אני לא יודעת אם יש קשר אבל מבחינת הנושא של החושים- היא מאוד נרתעת מרעשים.. במיוחד רעשים שלא מכירה כמו למשל צפירה ביום הזיכרון, רעשים חזקים בהצגה..דפיקה בדלת, רעמים וברקים, שואב אבק (כשהתרגלה לרעש זה עבר לה),רעשים שמוכרים יותר כבר לא מרתיע אותה כמו רעש של אופנוע..
    לגבי חוש המישוש- לפני יומיים ולפני חצי שנה היא שיחקה עם הקקי בסיר ומרחב על הרצפה והשטיח בחדר...
    סה״כ היא ילדה מקסימה ורגילה לגילה רק העניין עם הדברים בפה מלחיץ אותי. אתמול למשל הכניסה לפה חתיכה קטנה של בצק משחק ולעסה..
    אודה ליעוץ .. :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה-תשובה - תגובה

    פז שפירא
    16/04/2015

    הי סיון,

    כדאי ללכת לאבחון של ריפוי בעיסוק ולבחון אם קיימים קשיים בויסות החושי. קשיים בויסות החושי עשויים להוביל לילד לגריה (גם באזור הפה) וכן לרגישות לקולות, מגע מסוים ועוד.

    כמו כן כדאי להתייעץ גם עם פסיכולוג ילדים כדי לבדוק את האפשרות שההתנהגות נובעת ממתח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    סיון
    17/04/2015

    נסעתי אז המון לקבוע תור לפסיכולוג ילדים. יש את מרכז בריאות הילד ששם אמרו לי שזה רק ילדים מגיל 6. וכשניסיתי עוד דרך הקופה(שייכת לכללית) לא ידעו להפנות אותי עד שבסוף פניתי לטיפת חלב.
    תוכלי לכוון אותי איך עליי לפנות למרפאות בעיסוק באזור מגורי? (קריות) ולפסיכולוג ילדים ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו