הכוונה ועזרה בבקשה מיואשת כבר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הכוונה ועזרה בבקשה מיואשת כבר
    טליה
    14/04/2015

    שלום,
    יש לי ילד אוטוטו בן חמש. כל שנה עבר מסגרת, עד גיל חצי בבית...אחר כך משפחתון...אחר כך גן ואז עברנו דירה והיה בגן אחר ואז נכנס לגן טרום טרום ולא הייתי מרוצה מהגננת - שנה ראשונה שלה כגננת והיה בלאגן וצעקות בגן. העברתי לגן אחר בטרום חובה והמצב האמת לא משתפר.
    הוא ילד שלישי מבין שלושה, הוא ילד שובב והיפראקטיבי לטעמי...ילד שובב ברמות. ילד עקשן....משהו לא בסדר איתו לדעתי כשאני משווה לילדים האחרים שלי. יש לו קשיים בהירדמות עדיין....חייב מוצץ זה הדבר היחיד שמרגיע אותו. חוזר מהגן רץ למוצץ. אין לו חברים הוא לא יודע איך לגשת זקוק לתיווך כל הזמן. הגננת אומרת שהוא לא מתפקד בגן באופן עצמאי כל הזמן צמוד אליה ומחכה שהיא תפעיל אותו ותיתן לו משימות, כל הזמן דורש תשומת לב ממנה ואם לא מקבל אז מפריע....מציק....עושה בלאגן ואפילו דברים מסוכנים לדעתה. יש לו קושי במעברים ממפגש לחצר והפוך. בבית אני שמה לב שבמסגרת גרעינית הכל בסדר אבל אם אנחנו מארחים משפחה או הולכים למקום שיש הרבה אנשים הוא פשוט "מאבד" את עצמו מתחיל לדבר בלי הפסקה פשוט לא מצליח להכיל סיטואציות. לא תמיד יושב יפה במפגשים לפעמים זקוק לצאת החוצה להתאוורר. מוטוריקה עדינה וגסה מעולה, התפתחות מעולה, חכם, יודע אפילו דברים מעל לגילו - לדבריה.
    בבית מה שהיא מתארת קורה למשל פעם בשבוע בערך. אבל בבית אני איתו רוב הזמן ובגן יש עוד 30 ילדים אז אני מבינה את הקושי. היא אמרה שלדעתה יש קושי בוויסות חושי אני חשבתי על קשב והיפראקטיביות. הלכנו לאבחון דרך המכון, אבחון משולב של מרפאה בעיסוק ועובדת סוציאלית. בשלושת רבעי השעה שהיינו שם היה נופת צופים הן לא הבינו מה הבעיה והן לא ראו שום בעיה בוויסות חושי שהגננת ציינה, אמרו שהילד מקסים ולגבי קשב אמרו שמוקדם מדי ורק בכיתה א אם יש חשד לחזור שוב.
    אני מפחדת פחד מוות מריטלין אבל אני בטוחה שמשהו לא בסדר ואני לא יודעת למי לפנות ומה לעשות? אבחון חוזר באופן פרטי? פסיכולוג ילדים? פסיכולוג ריגשי? טיפול ריגשי? נוירולוג? למי לפנות ומה לעשות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה ועזרה בבקשה מיואשת כבר - תגובה

    פז שפירא
    16/04/2015

    הי טליה,

    נשמע שיש לבנך קשיים - של היפראקטיביות, קושי עם מעברים, עצבנות ועוד.
    נשמע מדברייך גם שלכם, ההורים, אין מספיק ידע וכלים להתמודדות.

    אני מציעה לפנות למכון ולבקש אבחון מקיף עם פסיכולוג ילדים או עם רופא התפתחותי שיבדוק את כל ההיבטים: קשב וריכוז, היבטים רגשיים וחברתיים, הכלים להתמודדות שלכם ההורים ועוד.

    ייתכן ותקבלו המלצה לטיפול והדרכת הורים. ייתכן שתקבלו המלצה לטיפול תרופתי ואז אני ממליצה לשקול זאת לחיוב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו