מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילדה בגיל התבגרותאילנה30/04/2015
בוקר טוב,
בתי בת 11 נמצאת כרגע בגיל התבגרות וזה מתאפיין בדברים הבאים:
מתחצפת, במיוחד אלי כאמא, צועקת בבית, אומרת דברים מאוד פוגעים.
אני אתן דוגמאות ספציפיות:
1. לובשת דברים שלא מתאימים אחד לשני - וכשאני מעירה לה - היא עונה לי בחוצפה: ומה את לובשת? תסתכלי על עצמך! וכשאני מתעקשת שתוריד מגפיים בחמסין, או כובע צמר בחמסין, היא לא מקשיבה ואומרת לי: אז מה, מה תעשי לי?
2. היום היא אמרה לי שהיא שונאת אותי, והלוואי והייתה לה אמא אחרת.
וזה בגלל שאני מסבירה לה שלילדים אחרים אין כל מה שיש לה, ושהיא צריכה להעריך את זה.
3. בלימודים מוציאה 100 אבל רק בגלל שאני משקיעה ועוזרת לה מאוד, גם אישית וגם בשיעור פרטי.
אני חייבת להגיד שמדובר בילדה טובה, חכמה מאוד, אבל כנראה יש בעיה עם הצבת גבולות בשבילה.
היא לא מעריכה כלום. הכל באה לה כמובן מאליו.
השאלה שלי: איך מתנהגים כהורים בגיל כזה? כי האבא שלה מאוד דואג.
אני נותנת עונשים, אבל זה לא ממש אפקטיבי. אולי ליומיים וזהו.
האם אני אמורה לבטל את שיעור פרטי בחשבון, למרות שהיא צריכה עזרה? בשביל להראות לה שלא הכל בא בקלות? שתלמד להעריך? למרות שיש לה מבחן עוד מעט?
ומה עם חוגים? זה גם פריבילגיה הרי.......
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בגיל התבגרות - תגובה
פז שפירא01/05/2015הי אילנה,
את מדברת על כמה דברים וחשוב להפריד ביניהם ו"לבחור את המלחמות".
לגבי הלבוש - אני מציעה להציע לה מה ללבוש אך לא לחייב אותה ולאפשר לה בסופו של דבר לבחור את בגדיה. אם מדובר במשהו כמו מגפיים בחום - אפשר לומר לה שיכול להיות לה חם, או שיכול להיות שתקבל הערות מילדים או מורים אך שאת לא תחייבי אותה וזו בחירה שלה.
לגבי האופן בו היא מדברת אליך - על זה אני מציעה לא להתפשר. לומר לה שבכל פעם שהיא תדבר אליך באופן לא מכובד את לא תרצי להיות לידה ותתרחקי.
לגבי ההערכה - לדעתי לא כדאי לצפות מילדה בגיל של ביתך להערכה. המשיכי לטפח אותה כפי שאת עושה כי הרי יש לחוגים ולשיעורים הפרטיים ערך בפני עצמם והם מקדמים את ביתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
