התייעצות לגבי ילדה רגישה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות לגבי ילדה רגישה
    אור
    01/05/2015

    שלום. בתי בת 5 בעוד כחודש ואנחנו מצפים לעוד ילדה באוגוסט הקרוב.הילדה מודעת לכך ולאחרונה למרות שמחתה היא מתחילה להתדרדר עוד יותר ממה שהיתה בעבר.
    היא מאוד רגישה ופגיעה גם ללא קשר להריון הנוכחי. בוכה בקלות גם אם לא צועקים או כועסים עליה.מספיק טון אסרטיבי כשהיא עושה משהו שמצריך להעיר לה והסכר נפתח.בגן משחקת באופן קבוע עם חברה אחת ולמרות שניסינו לחבר אותה לחברות אחרות והזמנו אלינו המון ילדות הביתה היא לא מפתחת קשרים עם עוד ילדים.הילדה איתה היא משחקת משתלטת עליה לא מאפשרת לה לגשת לאחרים גם כשהם מזמינים אותה למשחק ואת זה ראיתי במו עיניי.הגננת מודעת לכך ומנסה לעזור באמצעות פסיכולוגית הגן.זו נתנה לנו משימה לשחק איתה המון בבית במשחקי דימיון ככלי להתמודדות עם מצבים חברתיים בגן.לאחר חודשיים לא חל שיפור ואף הוחמר המצב וכעת מספרת הגננת שדי בכך שהיא קוראת בשמה כדי שתבוא אליה גם אם מדובר במשהו חיובי היא מיד מתחילה לבכות.בנוגע לילדה ההיא ניסיתי בכל דרך אפשרית לעודד אותה לשחק עם עוד ילדים ולגשת אך זה לא עוזר.ילדים אחרים רוצים בחברתה אך היא בסוף תמיד משחקת עם החברה ההיא שהיא לא דמות כל כך טובה בעבורה מאחר והיא אלימה וכל כמה ימים מכה אותה כשהיא מנסה לשחק עם חברים אחרים.הגננת לא תמיד רואה ואני חסרת אונים. יתכן וההריון גורם לה להיות עוד יותר רגישה כי גם בבית היא בוכה יותר מבעבר על שטויות אבל בגן אני מרגישה שחייב לעשות משהו ולא יודעת מה עוד לעשות...חוששת שאם תמשיך כך כתה א תהיה בעבורה סיוט חברתי. סליחה על האורך ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות לגבי ילדה רגישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי ילדה רגישה - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי אור,

    נשמע שילדתך רגישה, מופנמת ואולי גם סובלת מבטחון עצמי נמוך. אני מציעה לחזק אותה - לתת לה הרבה פידבקים חיוביים, לתת לה תפקידים בגן ובבית, לעודד אותה לעצמאות רבה מבחינה תפקודית, לקחת אותה לחוגים בתחומים בהם היא חזקה. לרוב, אחרי שעוברים תהליך של העלאת הבטחון העצמי, התחום החברתי מתחזק. אולם, כדאי לקחת נשימה ארוכה וקודם לטפל בבטחון העצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך,רוצה להוסיף עוד משהו

    אור
    03/05/2015

    בנוסף, חלו בימים האחרונים קשיי פרידה בגן.היא מכינה אותי כבר מהבית שהיא לא רוצה ללכת לגן ושהיא מעדיפה להיות איתנו בבית ושחבל שהיום לא יום שבת כי לא בא לה ללכת לגן.בגן אין בעיות חדשות ואני מניחה שהסיבה לכל אלו מתקשרת להריון אך אני לא יודעת מה אפשר לעשות כדי לעזור לה לעבור את הפרידה בבוקר יותר טוב.האם לתת לזה מקום והתייחסות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך,רוצה להוסיף עוד משהו - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2015

    הי אור,

    כדאי לשאול את ביתך למה היא רוצה לא ללכת לגן ולהישאר בבית ולתת לה לחלוק. במידה והיא לא חולקת, ניתן לומר לה שאולי היא רוצה להיות איתכם. תוכלו להציע לה לבחור מה היא תרצה לעשות כשתחזור מהגן. תוכלו לומר לה שגם אתם מתגעגעים אליה כשהיא בגן ולעשות משהו שיעזור להתגבר על הגעגועים - אולי היא תרצה לקחת חפץ שלכם לשמור עד שתתראו שוב, אולי אתם תציירו לה ציור והיא לכם לפני שנפרדים. מלבד זאת, כדאי לתת מקום בשיחות למחשבות על התינוק - לשאול אותה מה חושבת ומרגישה ולומר שזה בטח מרגש אך גם מפחיד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו