חרדת פרידה בבקרים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת פרידה בבקרים
    נורית
    04/05/2015

    שלום פז,
    אני אמא לשלוש- ( בת 14.5, בן 7 ובן 5.5)- הבן הצעיר תמיד נוח, שמח, סקרן וותרן - אך בשבועיים האחרונים הוא הפך עקשן, לא מוכן להתחלק עם אחיו בשום דבר, ובעיקר בוכה יותר מהרגיל- בבוקר הוא אוחז בי בחוזקה ולא מוכן ללכת לגן, אומר כל הזמן כמה הוא מתגעגע אליי ואוהב אותי ואני מחבקת ומנשקת ומזכירה לו שאני חוזרת לקחת אותו מיד כשהגן מסתיים, הוא רוצה ללכת חזרה הביתה או איתי לעבודה ואני חוזרת ואומרת לו שאני לא יכולה לקחת אותו איתי לעבודה אבל מבטיחה להשאיר אותו איתי כשיהיה לי יום חופש, בדקנו איתו ואם צוות הגן ואין שום דבר שמציק לו בגן, לפעמים אני מגיעה בהפתעה ורואה שהוא משחק וצוחק בגן, צוות הגן אומר שהוא שמח ומשתף פעולה כשאני איננה וגם שלחו לי כמה תמונות שלו מצדך היום בהם הוא נראה שמח.
    המצב לא משתפר, נסינו לדבר על זה והוא הבטיח שהוא יפרד בצורה יפה, הסברתי לו שמותר לבכות וגם להתגעגע אבל אחרי פרידה מאמא הוא צריך להכנס לגן בלי צרחות, זה לא הצליח, ציירנו ביחד ציור שיוכל לתלות בתא שלו ואפילו תמונה משפחתית הוא לקח וזה לא עובד, אני נפרדת ממנו בעצב כל בוקר!
    יש לציין שבחודשיים האחרונים עברנו בבית שאנחנו שוכרים בעיות בקירות ונאלצנו להעביר את הבנים לחדרינו - בעלי ואני ישנים על הספות- והמשחקים של הבנים נמצאים בפינת האוכל, למרות שהם התלהבו מהרעיון - יכול להיות שחוסר הסדר הוא הסיבה...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת פרידה בבקרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת פרידה בבקרים - תגובה

    פז שפירא
    30/06/2015

    הי נורית,

    ייתכן שמעבר הדירה משפיע וייתכן שאלו גורמים אחרים שלא ניתן לדעת אותם.

    את דווקא מתארת מצב מעודד בו הקושי הוא רק בפרידה ואחר כך הוא מסתגל ואפילו נהנה. כך שאין מה לדאוג.

    לגבי הפרידה עצמה, קבעי איתו מראש טקס פרידה קצר שיתנהל מעתה כל יום. למשל - נכנסים לגן, מושיבים אותו ליד אחת הגננות, מנשקים אותו 5 פעמים, נותנים חיבוק אומרים ביי והולכים. יש לעשות זאת בכל יום ומייד אחרי הטקס ללכת, גם אם הוא בוכה. חשוב גם להעביר לו את המסר שאתם בטוחים שיהיה לו נחמד בגן אחרי שתלכו ושאתם אוהבים את צוות הגן וסומכים עליהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו