מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה ....יוסי18/05/2015
ביתי בת 5.9 והוחלט שתישאר שנה נוספת בגן חובה בגלל שאינה מספיק בשלה רגשית לכיתה א (מרבה להפגע ומאוד עדינה).
אנו ההורים קצת לחוצים כי אינה מגלה כל עניין ללימוד כמו אותיות, מספרים , חוברות עבודה וכו. אני יודע שזה לא נכון להשוות אבל בגילה אחיה ידע כבר לקרוא.
מה עושים? האם נדרש בררור מקצועי / אבחון?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את צריכה לעבוד על תחושת המסוגלות...
הורים טובים19/05/2015בוקר טוב, מזאת אומרת הורים קצת לחוצים, האם אתם מתעקשים איתה, איך אתם מגיבים כאשר היא לא רוצה ללמוד?
את צודקת שאנו לא משווים בטח שלא בין אחים... על זה אני יכולה לענות לך כבר עכשיו.
כאשר אנו משווים אנו מגבירים את נושא הקנאה בין אחים. בהשווה אנו מלמדים אותו שהוא שונה, אולי גם פחות טוב (כי אנו משווים לאחד יותר טוב) בהשוואה אנו מורידים לילד את הביטחון העצמי.
מסוגלות עצמית, הינה תפיסה אישית / עצמית של כל אדם ואדם, על סמך ניסיון העבר שלו. כל התנהגות של ילד מביאה אותו למצב מסוים (בין עם המצב חיובי או שלילי). מניסיון זה, הילד בונה את אמונתו לבצע פעולה כזו או אחרת.
מסוגלות עצמית גבוה, מגבירה את המאמצים והמוטיבציה לביצוע משימה.
מסוגלות עצמית נמוכה, מחלישה את הרצון למאמץ ואת המוטיבציה, היא אף גוררת מראש את המחשבון על כישלון.
בהצלחה
שני הורים טובים בפייסבוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה ....
יוסי19/05/2015ראשית תודה על התשובה.
לגבי שאלתך .... "האם אתם מתעקשים איתה, איך אתם מגיבים כאשר היא לא רוצה ללמוד? "
בעיקרון אני משתדל לשבת איתה אבל היא לא מראה נכונות.
מה עלינו לעשות? .... איך לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה צריך לחפש במה היא ממש טובה
הורים טובים20/05/2015אתה צריך לחפש במה היא ממש טובה, למשל ציור, ריקוד, שירה, בישולם לא משנה מה העיקר שהיא אוהבת את זה ועושה את זה תמיד בחשק ובהצלחה... בשבועיים הקרובים תעצימו את מה שהיא אוהבת תחמיאו עם מושגים נכונים, "כל הכבוד על הסבלנות (העוגה בתנור), "איזה יופי של נחישות למרות שקשה לך את בכל זאת הצלחת".... אחרי שבניתם את עולם המושגים של ההצלחה וטיפה טיפה הגדלנו את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות אנו נציג אותם לילדה, למשל יש בספרים הללו שאלות של יוצא דופן, או מושגים של לפני מאחורי... אז אנו נתחיל לשאול את הילדה סתם תוך כידי משחק "חמודה אני עומד מאחוריך ומצדדיך? כאשר היא תענה נכון כמובן שמאוד נעודד אותה שוב.... אחרי כמה ימים כאלו אנו נעלה עוד שלב. בשלב הזה היא למשל תראה לך ציור שהיא ציירה תשאל אותה האם את רוצה לכתוב על הציור שם, כך כולם ידעו שהוא שלך... אם היא אומרת כן נהדר, אם היא אומרת לא... תגיד את מחליטה ואני בטוח שאם תרצי את תצליחי כמו שאצלחת ב.... (דוגמה מההצלחות)..... כמה כאלה ובסוף היא תסכים.
אני אוסיף ואומר שבשלב זה לא הייתי יושבת איתה ממש על חוברת כי היא בתחושה שלה חושבת שהיא לא מסוגלת...
בהצלחה שני "הורים טובים" בפייסבוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה .... - תגובה
פז שפירא29/06/2015הי יוסי,
לא נורא שביתך עדיין לא מתעניינת באותיות ובמספרים. יש לה כעת שנה שלמה להתכונן לבית הספר.
יותר חשוב לראות שביתך מתפתחת באופן תקין מהבחינות הלימודיות במצופות בגן חובה - למשל החזקת עיפרון טובה, ציור ברמה התפתחותית תקינה - ציור חופשי וגן צורות, מילוי אחר הוראות וכו'. כדאי להיות במעקב עם הגננת לגבי דברים אלה.
חישבו באמת במה היא טובה וחזקה לעומת אחיה. ייתכן והיא תלמד לקרוא ולכתוב רק בכיתה א', אך שהיא חזקה במשהו אחר - למשל בתנועה או בציור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
