תאומים, סמכות הורית וקשיים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תאומים, סמכות הורית וקשיים
    אביגיל
    20/05/2015

    שלום לכם :)
    יש כמה דברים שמאוד מציקים לי, ואני מאוד מתקשה להתמודד איתם. אנסה לסדר את זה בכמה שאלות.
    יש לי תאומים, בן ובת, בני שנתיים ותשע.
    יש ביניהם הרבה חיכוכים שנראים לי מאוד טריוויאליים לשני ילדים באותו הגיל (שמבלים את כל היום ביחד. גם בגן. אין לי אפשרות אחרת). מצד שני אני מנסה לחשוב איך לכוון אותם להסתדר טוב יותר. הם משחקים ביחד, אך מאוד מתחרים על תשומת לב.
    שניהם עדיין עם מוצץ, בעיקר הבן, והוא רוצה ללכת איתו לכל מקום. אני מדברת איתו על כך שהמוצץ יהיה רק לבית, אך הוא לא רוצה. בכל פעם שהוא מקבל מכה או נעלב ממשהו הוא מבקש את המוצץ לנחמה. אני רוצה להכין אותו לגמילה, אבל לא יודעת איך. המוצץ הוא עניין מאוד גדול. שניהם מתעוררים באמצע הלילה בוכים כי לא מוצאים את המוצץ. בגיל שלוש זה כבר לא אמור להיות כך. מה אני עושה עם זה? זה ממש מטריד אותי.
    פעמים רבות הם מבקשים דברים ב'התבכיינות', ולמרות שאני חוזרת על כך שיבקשו בצורה 'רגילה', הם ממשיכים לבקש בנימה כזו. כמו כן, כל מכה קטנה שהם מקבלים או משהו שלא הולך להם בדיוק כמו שרצו, הופך להיות דרמה גדולה.
    ההרגשה הכללית שלי היא שהם לא מקשיבים לי. אני לא אדם אסרטיבי וזה לא בא לי באופן טבעי. אשמח לכמה עצות כדי לחזק את הסמכות ההורית שלי. עצות כלליות שיכולות לעזור לי לגרום להם להבין שאמא (ואבא - כי גם איתו זה אותו הדבר) מחליטים ויודעים מה טוב לילדים שלהם.
    אני לא רוצה שבכל יום נצטרך לריב עם הבת שלי על כך שהיא רוצה שמלה לגן, או שפתאום בא לה להחליף את הבגדים למשהו אחר, או עם הבן שלי על הטלויזיה, כי הוא רוצה לראות כל הזמן ואנחנו לא מסכימים. דברים מהסוג הזה שנשמעים מאוד קטנים אבל מצטברים לתסכול אחד גדול.
    כל דבר צריך לבקש מהם כמה וכמה פעמים, ובסוף אנחנו מוצאים את עצמנו מאיימים ב'אין זה ולא יהיה לכם זה' ורק אז הם נעתרים. זה יכול להיות אחרת... כי קלף האיומים איננו קלף שמחזיק לאורך זמן, אני יודעת. רק לא יודעת איך לעשות את זה.
    תודה מראש,
    ירדן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזור...

    הורים טובים
    21/05/2015

    היי, אכן מדובר בעיקר על גבולות וסמכות הורית... אם תרצי אשמח לנהל איתך שיחה קצרה על מנת לעזור לך...
    תשלחי לי הודעה פרטית בקבוצת פייסבוק "הורים טובים"
    כך אוכל לשוחח איתך, לשאול שאלות מכוונות ולהדריך אותך מה לעשות

    בהצלחה שני "הורים טובים" בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים, סמכות הורית וקשיים - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי ירדן,

    קודם כל, אתם מתמודדים עם גידול תאומים, דבר קשה בפני עצמו שלוקח הרבה מהאנרגיות שצריך כדי להציב גבולות. שנית, זהו הגיל בו לפי השלב ההתפתחותי ילדים בודקים כל הזמן את הגבולות על מנת לפתח תחושת אוטונומיה מצד אחד ולקבל תחושה של ביטחון וגבולות מצד שני.

    מעניין לבדוק מהם הדברים העיקריים שאתם רוצים לעמוד עליהם ומהם הדרים עלהם אתם כהורים יכולים לוותר. בדברים אותם אתם מחליטים שהם חשובים, כדאי שתעמדו על כך, בלי לשאול שאלות או להציע, אלא לקבוע.

    לגבי המוצץ, אם החלטתם שזהו הזמן המתאים לגמילה, לא כדאי לשאול או להציע אלא להודיע לבנך שהמוצץ כבר לא טוב לו, עושה בעיות לשיניים ושממחר לא יהיה יותר מוצץ. אפשר להציע דרכים אחרות להרגע כמו חיבוק או בובה בלילה.

    באופן כללי, אם יש לכם קושי בסיסי בהצבת גבולות, כדאי אולי ללכת להדרכת הורים ויחד עם איש מקצוע להבין את המקורות לקושי ואת הדרכים להתמודדות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו