מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בן חמש וחצי-עזרהדניאל02/07/2015
בוקר אור. רציתי לשאול ולהתייעץ בנוגע לבני.
אנו מתקשים ולא מעט איתו. למרות גילו ויכולתו הוא מסרב להתלבש בבוקר לבד ורןצה שילבישו אותו. הוא מאוד עקשן,לדוגמא כשאוספים אןתו מהגן ביקשתי ממנו להרים את התיק שלו.הוא סירב ולא ויתרתי וככה עמדנו עשרים דקות! משחק משחקי שליטה על הזמן. הוא ילד שמתנהג באופן קיצוני,או ילד הכי טוב והכי מדהים שיש או ילד קשה ועקשן סרבן. קטע נוסף שמקשה עליי הוא למשל שהוא לא מוכן להגיד שלום לסבתא שלי ;אומר להוריי ששואלים אם הוא אוהב אותם שהוא לא וכשאני שואלת למה לא אומר שלום לאנשים,אומר שהוא מתבייש...
1. מה עושים עם זה שהוא לא מוכן להתלבש לבד?לוותר,להילחם?
2. מה עושים כשהוא זורק את התיק ואומר-תרימי את?
3. מה עושים כשאומרים לו לך למיטה והוא אומר"לא רוצה לא מוכן"?נמאס לי להגיע למצב של לגרור אותו לחדר בכוח, לאיים עליו שאלך אם לא יתלבש ואשאיר אותו לבד ועוד ועוד...
והכי חשוב.האם יש כאן משהו נורמטיבי או שלא? האם דורש אבחון לדעתך? הוא בכללי ילד טוב ונפלא ואהוב,בגן הוא הנחת של כולם .
עזרתך בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן חמש וחצי-עזרה - תגובה
פז שפירא02/07/2015הי דניאל,
נשמע שאתם נמצאים במאבקי שליטה וכוח. זה דבר נורמטיבי אבל מאוד מקשה על ההתנהלות בבית וביחסים ויכול להיות מאוד מתיש.
לגבי ההתלבשות בבוקר - אני מציעה לדבר איתו בערב לפני ולומר לו שאת מבינה שהוא רוצה שתעזרי לו ושאת מוכנה לעזור לו בחלק מהדברים ושהוא יעשה חלק מהדברים. סכמי איתו ביחד - למשל שהוא ילבש את המכנסיים בעצמו ואת תעזרי לו עם החולצה, שהוא יגרוב את הגרביים ואת תעזרי לו עם הנעליים...ובבוקר הזכירי לו מה סיכמתם. אם זה יעבוד - תני לו פיסבק חיובי על הפעולו שעשה בעצמו.
לגבי התיק - אולי אפשר לסכם עם הגננת שלפני שאת מגיעה שתכין אותו לכך שהיום ירים בעצמו את התיק כשאמא תגיע. כמו כן אפשר לנסות גם כאן משא ומתן - שהוא ירים עד חצי הדרך ואת עד חצי הדרך. אפשר גם שהוא יבחר עד היכן הוא יסחוב ועד היכן את.
לגבי כך שאינו אומר שלום או שאומר שלא אוהב את הורייך שכנשאל - לדעתי כדאי דווקא להניח לו בעניין זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
