פחדים אצל ילד בן 10

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • פחדים אצל ילד בן 10
    מורה
    12/07/2015

    שלום,
    בני הבכור בן 10 מאז ומתמיד היה ילד רגיש ופחדן. לאחרונה אני מרגישה שהמצב קצת החמיר. הוא מפחד מכל כך הרבה דברים וזה מעסיק אותו במהלך היום ובמיוחד לפני שהולך לישון. הוא למשל שמע על מישהו שנותח או צפה בסרט שבו ילד נדרס או שאפילו ראה בתכנית טלויזיה שמישהו התעלף וזה מלחיץ אותו. הוא לא מפסיק לחשוב ולדבר על זה. לצערי, הוא נחשף לעיתים לחדשות בבתים אחרים או שומע מחברים אך גם אני לא מתאמצת להסתיר את המציאות מכיוון שנראה לי שהוא אמור לדעת להתמודד איתה. יחד עם זאת, יש לי תחושה שזה קצת משתלט עליו, בעיקר בזמן האחרון. בחודשיים האחרונים קיבלתי 3 -4 פעמים טלפון מביהס / הקייטנה שאבוא לקחת אותו כי הוא " לא מרגיש טוב" ואחכ סיפר לי כי זה מכיוון שסיפרו לו משהו מפחיד. בלילה הוא מתקשה להירדם לבד ומבקש שנשב לידו עד שיירדם.
    במקביל שמנו לב בעלי ואני שהוא מידי פעם מנער את האצבעות שלו. לא יודעת אם זה קשור האחד לשני אבל כל העניין הזה מטריד אותי.
    חשוב לציין שפרט לכך הוא מתנהל כרגיל. נפגש הרבה עם חברים, ילד מאוד מוערך עי צוות המורים ומגיע להישגים גבוהים מאוד. הוא אינו חושש לספר לי דבר (כך לפחות אני חושבת).
    אשמח לתגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים אצל ילד בן 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילד בן 10 - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי,

    איך אתם מגיבים כאשר הוא מספר שהוא מפחד? באופן כללי, חשוב לדבר איתו על הפחדים שלו, לתת להם לגיטימציה ולומר שזה באמת מפחיד. לצד זאת כדאי להעביר מסר שלמרות שמפחדים ממשיכים להתמודד. כמו כן לומר לו שאומנם יש ילדים שקורים להם דברים לא טובים אבל שאתם כאן ושומרים עליו ולכן הכל יהיה בסדר.
    כדאי לנסות ולדבר עם צוות הקיטנה ובית הספר שיתנהלו איתו באופן דומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 מפחד

    מורה
    13/07/2015

    פז שלום
    ראשית תודה רבה על תשובתך ויחסך האישי לכל אחד ואחת.
    אנחנו מאוד משתדלים כפי שציינת לתת לגיטימציה לפחדים ולומר לו שזה מאוד טבעי גם אנחנו בתור ילדים חווינו פחדים כאלו ואחרים ועכשיו כשאנחנו מבוגרים עדיין יש לנו פחדים, אך אנו לא נותנים לפחדים לנהל אותנו.
    אני משתדלת להיות מאוד סבלנית וקשובה אך אני מוצאת שהוא מתעסק בפחדים כל כך הרבה זמן במהלך היום וכל הזמן אומר בטון מתבכיין "אני לא יכול יותר" שלפעמים זה כבר מעצבן אותי... בכל זאת יש לי עוד 2 ילדים, בית ועסק עצמאי להתנהל בהם.
    היום הוא התקשר פעמיים שאבוא לקחת אותו מהקייטנה ואחכ מחבר. ניסיתי להרגיע אבל לא הסכמתי להקדים. אני מאלצת אותו להתמודד ומסבירה לו שזה שיחזור הבייתה לא יבריח את הפחד, להיפך, עדיף שיהיה עם החברים וינסה להשכיחם ולו לרגע. בלילה, בעלי או אני נשארים איתו במיטה עד שהוא נרדם.
    אני חוששת שזה פשוט גיל שהחיים האמיתיים מתגלים פתאום ואיזו בועה מתנפצת פתאום שלא הכל טוב בעולם והוא פשוט מתקשה להכיל הכל בבת אחת... אני תוהה אם מה שאנחנו עושים מספיק או שאולי צריך לערב איש מקצוע.
    סליחה על האורך ושוב תודה לך על תשומת הלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 מפחד - תגובה

    פז שפירא
    14/07/2015

    הי מורה,

    נשמע שאתם בהחלט מתנהלים היטב מול הפחדים של בנכם. כדאי לערב את הצוות החינוכי של הקיטנה ואת ההורים של החברים ולבקש גם להרגיע ככל הניתן.
    לגבי מקור החרדות והפחדים - ייתכן וזה אכן תחילתו של גיל ההתבגרות שמשפיע אך כמובן שייתכנו גורמים נוספים.
    את האפשרות לפנות לאיש מקצוע כדאי לשקול על פי עד כמה הפחדים פוגעים בתפקוד של בנך ושלכם כמשפחה. אם את לא בטוחה ומתלבטת, אפשר לקבוע עם איש מקצוע פגישת ייעוץ התחלתית/חד פעמית כדי לבחון האם יש מקום להתערבות נוספת או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה מקרב לב

    מורה
    16/07/2015

    ביומיים האחרונים חלה רגיעה יחסית. מסתבר שהבחורצ'יק לבד שיתף את המדריכה בקייטנה. בינתיים הקייטנה עומדת להסתיים ואני אבלה איתו את רוב שעות היום כך שתהייה לי יותר בקרה לחשיפה שלו לחדשות. גם ניסע קצת לנופש כל המשפחה לנקות את הראש. לעצתך, לקחתי הפנייה מרופאת ילדים לפסיכולוג אך נראה לי שאמתין לתחילת שנת הלימודים לראות אם יחול שיפור.
    את עושה עבודה מדהימה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו