יחסי אחים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יחסי אחים
    אנונימית
    06/09/2015

    היי אני אמא לשני פעוטות האחד בן שנה וחודש והשני בן שנתיים וחצי. הגדול, בן השנתיים וחצי מתנהג באלימות כלפי אחיו הקטן ולעיתים גם כלפיי וכלפי בעלי. אנחנו כמובן מסבירים לו ומחנכים אך זה לא עוזר, הבנו שהתפרצויות האלימות האלו נובעות מקנאה לקטן וגם ניתן לראות זאת בבירור לאור כך שהגדול מחקה את הקטן במצבים מסוימים וכדי לזכות בעוד יחס. השאלה היא מה עושים? כיצד ניתן להתנהג איתו? כיצד ניתן לתת לו להרגיש שהוא חשוב מאוד עבורנו בדיוק כמו הקטן אך עם זאת לא לגרוע מהקטן יחס...? המצב הזה קשה לנו מאוד לאור העובדה שהאלימות שלו כלפי הקטן מאוד רצינית, אם אנחנו לא מסתכלים לרגע הוא עלול לפגוע בו באמת בצורה רצינית.... אז... מה ניתן לעשות? מה מומלץ לעשות? והאם זה תקין ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחסי אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסי אחים - תגובה

    פז שפירא
    10/09/2015

    הי מאי,

    ריבים אלימים בין אחים הם דבר נפוץ ועם זאת דורש טיפול והתייחסות. כיוון שזה קורה פעמים רבים, אין ברירה ועליכם בשלב זה להשגיח היטב על הילדים וכאשר ישנה אלימות ביניהם יש להפריד ביניהם. אם זה ברור שהאלימות היא רק מצד האח הגדול, כדאי לתת יתר תשומת לב והרגעה באותם הרגעים לבן הקטן. על כך כדאי לחזור כל הזמן תוך העברת המסר ש"בבית שלנו לא מרביצים". זו עבודה קשה שלכם ההורים, אך כדאי לעשותה ולהתמיד בה.

    מבחינת מתן ההרגשה לבן הגדול שאתם מתייחסים גם אליו, כדאי להקדיש לו זמן אישי וכדאי להעביר לו מסר שזה גם משתלם להיות גדול (למשל לאפשר לו דברים שרק הוא יכול לעשות ואחיו עדיין לא).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו