מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- יחסי אחיםאנונימית06/09/2015
היי אני אמא לשני פעוטות האחד בן שנה וחודש והשני בן שנתיים וחצי. הגדול, בן השנתיים וחצי מתנהג באלימות כלפי אחיו הקטן ולעיתים גם כלפיי וכלפי בעלי. אנחנו כמובן מסבירים לו ומחנכים אך זה לא עוזר, הבנו שהתפרצויות האלימות האלו נובעות מקנאה לקטן וגם ניתן לראות זאת בבירור לאור כך שהגדול מחקה את הקטן במצבים מסוימים וכדי לזכות בעוד יחס. השאלה היא מה עושים? כיצד ניתן להתנהג איתו? כיצד ניתן לתת לו להרגיש שהוא חשוב מאוד עבורנו בדיוק כמו הקטן אך עם זאת לא לגרוע מהקטן יחס...? המצב הזה קשה לנו מאוד לאור העובדה שהאלימות שלו כלפי הקטן מאוד רצינית, אם אנחנו לא מסתכלים לרגע הוא עלול לפגוע בו באמת בצורה רצינית.... אז... מה ניתן לעשות? מה מומלץ לעשות? והאם זה תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי אחים - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי מאי,
ריבים אלימים בין אחים הם דבר נפוץ ועם זאת דורש טיפול והתייחסות. כיוון שזה קורה פעמים רבים, אין ברירה ועליכם בשלב זה להשגיח היטב על הילדים וכאשר ישנה אלימות ביניהם יש להפריד ביניהם. אם זה ברור שהאלימות היא רק מצד האח הגדול, כדאי לתת יתר תשומת לב והרגעה באותם הרגעים לבן הקטן. על כך כדאי לחזור כל הזמן תוך העברת המסר ש"בבית שלנו לא מרביצים". זו עבודה קשה שלכם ההורים, אך כדאי לעשותה ולהתמיד בה.
מבחינת מתן ההרגשה לבן הגדול שאתם מתייחסים גם אליו, כדאי להקדיש לו זמן אישי וכדאי להעביר לו מסר שזה גם משתלם להיות גדול (למשל לאפשר לו דברים שרק הוא יכול לעשות ואחיו עדיין לא).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
