התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5
    אודליה
    16/09/2015

    שלום,
    יש לי ילדה בת 4.5 וילד בן 6.5. אופיה של הילדה שונה מאוד מהילד והיא נוטה יותר לכעוס ולהתעצבן וכך גם "פותרת" בעיות מול אחיה - באלימות. הילד לא מחזיר לה חזרה כי הוא מודע לכוחו ולכן נאלץ לסבול את האלימות הלא נעימה ואף לבכות.
    וכך יוצא שתמיד הוא "המסכן" והיא "הרעה והאלימה". תמיד היא נענשת וכל הכעס מופנה אליה, אל ללא הועיל. היא חוזרת על כך שוב ושוב.
    יש להם רגעי משחק משותפים לרגעים קצרים מאוד שמסתיימים תמיד במכות מצידה של הילדה ובכי מצידו של הילד וכמובן גם של הילדה בגלל הכעס והעונש שמקבלת.
    אלה סיטואציות החוזרות על עצמן על בסיס יום יומי ופשוט בלתי נסבלות יותר!
    אני מוצאת את עצמי חסרת אונים מולה, וממש לא יודעת כבר איך נכון לנהוג כלפיה.
    העונשים הם ישיבה בחדר מיד לאחר מעשה ולא מקבלת מה שהילד מקבל (ארטיק, תוכנית טלויזיה, ביקור אצל סבתא).
    יש לציין שכשהילדה נמצאת לבד ללא אחיה היא פשוט מלאך, ילדה מקסימה, מקשיבה להורים, ונעים להיות בחברתה. אך בדקה שאחיה מצטרף הכל פשוט נעלם, והיא נכנסת לעמדת מגננה, יכול להיות מקנאה.
    אשמח מאוד מאוד לקבל הכוונה קצרה איך למנוע כמה שיותר את הסיטואציות האלה וגם איך לקרב יותר בין האחים שנראה שממש לא סובלים אחד את השני, לצערי.

    תודה,
    אודליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5 - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי אודליה,

    נשמע שאת מגיבה היטב לאלימות מצד ביתך. אפשר גם להבין את ההרגשה שלך שנכנסתם למצב בו הילדה היא תמיד ה"רעה" ושזה לא מצב חיובי.

    לכן, ניתן להכניס גם אלמנטים של חיזוקים חיוביים. למשל, תוכלי לשבת עם ילדיך ולשחק איתם וכאשר הם מצליחים להסתדר (גם אם לזמן קצר ביותר) לעודד אותם. למשל: "עכשיו אתם מסתדרים ממש טוב"..."נעים לראות אתכם משחקים יפה ולא רבים".

    כמו כן, אפשר לדבר עם ביתך לאחר שהיא מרביצה או בזמן רגוע ולומר שאת חושבת שהיא מנסה כך למשוך את תשומת ליבך, אולי כי היא מקנאת ולחשוב איתה על האפשרות שכאשר היא מקנאת או צריכה תשומת לב אישית שתגיד לך את זה ושאת תתפני אליה.

    מעבר לכך, כדאי למצוא זמן איכות עם ביתך, רק איתה ולהסביר לה שזה נועד לגרום לה פחות לקנא באחיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו