בן שנתיים וחצי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנתיים וחצי
    הדס
    06/10/2015

    הבן שלי בן שנתיים וחצי ילד מאוד חכם ובעל לב רחב. מתקשה מאוד לקבל גבולות כשאומרים לו לא על משהו מתחיל לצרוח ולבכות ונכנס גם להתקפי זעם. מתוסכל מהר מאוד במידה ולא מצליח משהו ופורץ בבכי. צועק המון בבית ומדבר בקול רעם. מאוד טמפרמנט ושובב. מתקשה לקבל גבולות. לדוגמא: זרק כדור על אחותו בת 10 חודשים, ביקשתי שלא יזרוק זרק שוב, אמרתי שאם יזרוק שוב אקח את הכדור, כמובן שהוא זרק שוב. לקחתי את הכדור והוא פרץ בבכי היסטרי וצרחות ואמר אמא אני אתנהג יפה אני לא אזרוק את הכדור, אני אקשיב לך... כמובן שהכל תוך כדי בכי והיסטריה. הוא יכול להתנהג למופת לדבר בשקט לשחק יפה עם אחותו להביא לה משחקים ולחבק אותה, אך יכול פתאום סתם ככה להרביץ ולהשתולל.
    יש לציין שגם בגן הגננת מציינת שהוא מציק לילדים, מרביץ, לא מוכן לחלוק משחקים עם אחרים, מתוסכל אם לא מצליח.
    כאשר ישן צהריים בבית (בסופי שבוע) מתעורר בבכי וומתקשה להירגע כמובן שאנחנו מחבקים, מלטפים ומנסים להרגיע אך הוא הודף אותנו. יש לציין שבגן זה לא קורה.
    חשוב לציין שהוא ילד מאוד אהוב, אנחנו מחבקים אותו המון, מחמיאים לו ומעודדים אותו על התנהגות טובה והוא נהנה לקבל אהבה.
    בבית יש שני ילדים הוא הבכור ובת בת 10 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנתיים וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי - תגובה

    טל עמיעד
    08/10/2015

    שלום הדס,
    לגבי הגן, מומלץ להתייעץ עם הגננת כיצד ניתן לסייע לילד להימנע שם מהתנהגויות לא רצויות. לשתף אותה בדרכים שלכם ההורים להרגיע אותו ולווסת אותו כשהוא מתנהג בצורה כזאת.
    לגבי הבית, אני קודם כל רוצה לומר שאת לא מתארת התנהגות שנשמעת חריגה או קיצונית, אלא ילד בן שנתיים וחצי טיפוסי למדי. במידה והקושי הוא בהצבת גבולות אז חשוב שהגבולות יהיו עקביים וברורים, וכאלה שאתם יודעים שהוא מבין אותם. חשוב לא לסטות מהם ולהבהיר לילד מה התוצאות של חציית גבולות אלו. חלק מההתנהגויות יעברו עם הגיל, אך חשוב שתמשיכו להדגיש מה רצוי ועדיף מבחינתכם כהורים ומה לא (למשל התפרצויות הזעם כנראה שיעברו, אך עדיין לומר שזה לא מקובל עליכם). כדי לחזק התנהגויות טובות ניתן להכין טבלת מעקב יחד עם הילד, לדוגמא על כל יום בו לא היה לו התקף זעם מקבל מדבקה ואחרי מספר ימים שתקבעו מקבל פינוק כלשהו (לא חייב להיות חומרי, גם משחק משותף עם אמא ואבא לבד זה פרס כשיש עוד ילדה בבית). מעבר לזה כנראה שמעורבת בעניין גם קנאה שטבעית מאוד כשיש אחות צעירה ממנו אחרי שנה וחצי שהיה איתכם לבד והיה מרכז עולמכם, גם הסתגלות זאת לוקחת זמן (לפעמים גם יותר מ-10 חודשים).
    במידה ואין שינוי והדבר נמשך עוד מספר חודשים שווה לשקול להתייעץ עם איש מקצוע.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו