מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן שנתיים וחציהדס06/10/2015
הבן שלי בן שנתיים וחצי ילד מאוד חכם ובעל לב רחב. מתקשה מאוד לקבל גבולות כשאומרים לו לא על משהו מתחיל לצרוח ולבכות ונכנס גם להתקפי זעם. מתוסכל מהר מאוד במידה ולא מצליח משהו ופורץ בבכי. צועק המון בבית ומדבר בקול רעם. מאוד טמפרמנט ושובב. מתקשה לקבל גבולות. לדוגמא: זרק כדור על אחותו בת 10 חודשים, ביקשתי שלא יזרוק זרק שוב, אמרתי שאם יזרוק שוב אקח את הכדור, כמובן שהוא זרק שוב. לקחתי את הכדור והוא פרץ בבכי היסטרי וצרחות ואמר אמא אני אתנהג יפה אני לא אזרוק את הכדור, אני אקשיב לך... כמובן שהכל תוך כדי בכי והיסטריה. הוא יכול להתנהג למופת לדבר בשקט לשחק יפה עם אחותו להביא לה משחקים ולחבק אותה, אך יכול פתאום סתם ככה להרביץ ולהשתולל.
יש לציין שגם בגן הגננת מציינת שהוא מציק לילדים, מרביץ, לא מוכן לחלוק משחקים עם אחרים, מתוסכל אם לא מצליח.
כאשר ישן צהריים בבית (בסופי שבוע) מתעורר בבכי וומתקשה להירגע כמובן שאנחנו מחבקים, מלטפים ומנסים להרגיע אך הוא הודף אותנו. יש לציין שבגן זה לא קורה.
חשוב לציין שהוא ילד מאוד אהוב, אנחנו מחבקים אותו המון, מחמיאים לו ומעודדים אותו על התנהגות טובה והוא נהנה לקבל אהבה.
בבית יש שני ילדים הוא הבכור ובת בת 10 חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי - תגובה
טל עמיעד08/10/2015שלום הדס,
לגבי הגן, מומלץ להתייעץ עם הגננת כיצד ניתן לסייע לילד להימנע שם מהתנהגויות לא רצויות. לשתף אותה בדרכים שלכם ההורים להרגיע אותו ולווסת אותו כשהוא מתנהג בצורה כזאת.
לגבי הבית, אני קודם כל רוצה לומר שאת לא מתארת התנהגות שנשמעת חריגה או קיצונית, אלא ילד בן שנתיים וחצי טיפוסי למדי. במידה והקושי הוא בהצבת גבולות אז חשוב שהגבולות יהיו עקביים וברורים, וכאלה שאתם יודעים שהוא מבין אותם. חשוב לא לסטות מהם ולהבהיר לילד מה התוצאות של חציית גבולות אלו. חלק מההתנהגויות יעברו עם הגיל, אך חשוב שתמשיכו להדגיש מה רצוי ועדיף מבחינתכם כהורים ומה לא (למשל התפרצויות הזעם כנראה שיעברו, אך עדיין לומר שזה לא מקובל עליכם). כדי לחזק התנהגויות טובות ניתן להכין טבלת מעקב יחד עם הילד, לדוגמא על כל יום בו לא היה לו התקף זעם מקבל מדבקה ואחרי מספר ימים שתקבעו מקבל פינוק כלשהו (לא חייב להיות חומרי, גם משחק משותף עם אמא ואבא לבד זה פרס כשיש עוד ילדה בבית). מעבר לזה כנראה שמעורבת בעניין גם קנאה שטבעית מאוד כשיש אחות צעירה ממנו אחרי שנה וחצי שהיה איתכם לבד והיה מרכז עולמכם, גם הסתגלות זאת לוקחת זמן (לפעמים גם יותר מ-10 חודשים).
במידה ואין שינוי והדבר נמשך עוד מספר חודשים שווה לשקול להתייעץ עם איש מקצוע.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
