סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב
    אמא
    31/10/2015

    בשל ריב בין הסבא לבן שלו היחסים היום מנותקים. הסבתא מחרימה ובאה רק לעיתים רחוקות. הנכד אוהב את הסבא והסבתא ומתגעגע. אין דרך היום לחזרה לקשר, ניסינו. מה מסבירים לנכד? זה ממש אובדן עבורו, הוא עצוב ומתגעגע. הסבא חי וקיים אבל לא יהיה עוד חלק מחיי הנכד. אנחנו לא רוצים להכאיב לילד ולא יודעים מה לומר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2015

    הי,

    יש מצבים שילדים חווים אובדן ואז ההורים אינם יכולים למנוע מהילד את הכאב אך הם יכולים להיות גורם תומך ומכיל של הכאב.

    אני מציעה להסביר לילד שיש מצבים בהם הורים וסבים רבים ואז לא מדברים ולא נפגשים ושזה המצב כעת עם הסבים. לומר לילד שזה בטח קשה בשבילו, שהוא מתגעגע לסבא וסבתא ולא יכול לראות אותם. כדאי להגיד את הדבר החיובי שסבתא אומנם כועסת על אבא אבל באה בכל זאת מידי פעם כי רוצה לראות את הילד, את הנכד שלה. כדאי לתת לילד אפשרות לדבר ולשאול שאלות אם הוא רוצה.

    לסיכום: להגיד את האמת לילד במילים פשוטות, לתת מקום לכאב של הילד ולתמוך בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו